Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Nowe Warpno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

XI/091/2020 w sprawie zmiany uchwały nr IX/067/2019 Rady Miejskiej w Nowym Warpnie z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowe Warpno"

UCHWAŁA NR XI/091/2020

Rady Miejskiej w Nowym Warpnie
z dnia 29 stycznia 2020 roku

w sprawie zmiany uchwały nr IX/067/2019 Rady Miejskiej w Nowym Warpnie z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowe Warpno”

 

 

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 15, art.40 ust.1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 tj.), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Państwowego Inspektora Sanitarnego w Policach, Rada Miejska w Nowym Warpnie uchwala, co następuje:

 

§ 1.1 W załączniku do uchwały nr IX/067/2019 Rady Miejskiej w Nowym Warpnie z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowe Warpno” (Dz. Urz. Woj. Zacho. 2019 r. poz. 6535) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7. ust. 3 pkt. 1-10 otrzymują brzmienie:

„3. W nieruchomościach niezamieszkałych należy dostosować ilość i pojemności pojemników na bioodpady i odpady niesegregowane (zmieszane), oraz worków na odpady gromadzonych selektywnie z frakcji: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne – uwzględniając rodzaj wytwarzanych odpadów jak i częstotliwość ich odbioru oraz następujące podstawy doboru ich pojemności:

1) w odniesieniu do lokali handlowych 3 l na 1 m² powierzchni handlowej, przy czym na każdy lokal co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na odpady niesegregowane(zmieszane) a w przypadku handlu artykułami rolniczymi również minimum jeden pojemnik na bioodpady oraz minimum po jednym worku na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie;
2) w odniesieniu do obiektów gastronomicznych, punktów zbiorowego żywienia dla niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpadów po 60 l na każdego pracownika i po 8 l na każde miejsce konsumpcyjne, przy czym na każdy lokal co najmniej jeden pojemnik o pojemności 240 l na odpady niesegregowane (zmieszane) i jeden pojemnik 240 l na bioodpady oraz worki o pojemności 120l na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie według wyliczenia po 60 l na każdego pracownika i po 16 l na każde miejsce konsumpcyjne w odniesieniu do każdej z frakcji.
3) 
w odniesieniu do obiektów kultury, oświaty, w tym szkół 4 l na każdego ucznia i pracownika, przy czym na każdy obiekt co najmniej jeden pojemnik o pojemności 240 l na odpady niesegregowane(zmieszane) oraz worki o pojemności 120l na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie według wyliczenia po 10 l na każdego pracownika i ucznia w odniesieniu do każdej z frakcji;
4) w odniesieniu do przedszkoli: w przypadku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dla niesegregowanych(zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpady po 6 l na każdego pracownika i dziecko, przy czym na każdy obiekt co najmniej po jednym pojemniku o pojemności 240 l na odpady niesegregowane(zmieszane) i na bioodpady oraz worki o pojemności 120l na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie według wyliczenia po 10 l na każdego pracownika i ucznia w odniesieniu do każdej z frakcji;
5) w odniesieniu do budynków użyteczności publicznej, biur 10 l na każdego pracownika, przy czym na każdy obiekt co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na odpady niesegregowane(zmieszane) ) oraz minimum po jednym worku na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie;
6) 
w odniesieniu do obiektów zakwaterowania 10 l na jedno miejsce noclegowe, przy czym na każdy obiekt co najmniej po jednym pojemniku o pojemności 120 l na bioodpady i na odpady niesegregowane(zmieszane) oraz worki na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie według wyliczenia po 10 l na każde miejsce noclegowe, minimum po jednym worku na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie,
7) w odniesieniu do campingów, pól namiotowych 0,1 l na m² powierzchni przeznaczonej do wykorzystania, przy czym na każdy obiekt co najmniej po jednym pojemniku o pojemności 240 l l na odpady niesegregowane(zmieszane) i na bioodpady oraz worki na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie według wyliczenia po 0,1 l na m2 powierzchni przeznaczonej do wykorzystania. Powyższe kryteria obowiązują w okresie od 01 kwietnia do 31 października. W okresie poza sezonem tj. od 01 listopada do 31 marca dopuszcza się zmniejszenie ilości worków na odpady zebrane selektywnie do minimum po jednym worku na każdą z frakcji.
8) w odniesieniu do ulicznych punktów szybkiej konsumpcji musi przypadać co najmniej jeden pojemnik o pojemności co najmniej 120 l na odpady niesegregowane(zmieszane) oraz minimum po jednym worku na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie;
9) w odniesieniu do cmentarzy dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie co najmniej po jednym pojemniku o pojemności 1100 l na odpady niesegregowane(zmieszane) i na bioodpady, przy czym ilość pojemników należy dostosować do zapotrzebowania oraz na każde 240 litrów odpadów niesegregowanych (zmieszanych) minimum po jednym worku z każdej z frakcji gromadzonych selektywnie);
10) dla pozostałych obiektów nie ujętych w punktach powyżej ilość i pojemność pojemników oraz worków należy dostosować do potrzeb, przy czym obiekt musi być wyposażony w co najmniej 1 pojemnik 120 litrów na odpady niesegregowane(zmieszane), jeden pojemnik na bioodpady jeżeli takie występują oraz minimum po jednym worku na każdą z frakcji gromadzonych selektywnie;”

2) w § 13. ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) z nieruchomości niezamieszkałych w terminach określonych w literach a-c, z tym że dopuszcza się zwiększenie częstotliwości w razie zaistnienia potrzeby:

a) bioodpady – raz na dwa tygodnie
b) odpady niesegregowane (zmieszane) – raz na dwa tygodnie
c) odpady z frakcji : papier i tektura, szkło oraz metale i tworzywa sztuczne zgromadzone w workach - raz w miesiącu.”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowego Warpna.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym upłynęło 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Nowym Warpnie
Helena Kowalska

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 XI/091/2020 w sprawie zmiany uchwały nr IX/067/2019 Rady Miejskiej w Nowym Warpnie z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowe Warpno" 2020-02-10 09:10:49

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

-

Data wytworzenia:
-

Osoba dodająca informacje

Krystian Lamparski

Data publikacji:
10-02-2020 09:10:49

Osoba aktualizująca informacje

Krystian Lamparski

Data aktualizacji:
10-02-2020 09:10:49