Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu gminy Nowe Warpno dla osób prawnych
1. WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami wyszczególnionymi na formularzu - druk do pobrania w siedzibie Urzedu Gminy Nowe Warpno lub na stronie bip.nowewarpno.pl.
2. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU
- W przypadku gdy dokumenty są przesyłane drogą pocztową: Urząd Gminy Nowe Warpno Pl. Zwycięstwa 1, 72-022 Nowe Warpno
- W przypadku gdy dokumenty są składane osobiście: Sekretariat Urzędu Gminy Nowe Warpno Pl. Zwycięstwa 1, 72-022 Nowe Warpno
3. ZŁOŻENIE WNIOSKU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP. Zgodnie z art. 63 § 3a KPA wniosek musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, lub uwierzytelniony w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.
4. OPŁATY SKARBOWE I INNE
- Brak opłaty skarbowej.
- Opłaty za usunięcie drzew i krzewów ustalane są w drodze decyzji administracyjnej przy udzielaniu zezwolenia, zgodnie ze stawkami opłat przyjętymi na podstawie ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r., poz. 1098) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz. U. z 2017 r., poz. 1330).
- Administracyjna kara pieniężna za usunięcie drzewa lub krzewu bez wymaganego zezwolenia; za usunięcie drzewa lub krzewu bez zgody posiadacza nieruchomości; za zniszczenie drzewa lub krzewu; za uszkodzenie drzewa spowodowane wykonywaniem prac w obrębie korony drzewa; za usunięcie drzewa pomimo sprzeciwu organu, o którym mowa w art. 83f ust. 8 ustawy o ochronie przyrody i bez zezwolenia, o którym mowa w art. 83f ust. 16 ustawy o ochronie przyrody; za usunięcie drzewa bez dokonania zgłoszenia, o którym mowa w art. 83f ust. 4 ustawy o ochronie przyrody lub przed upływem terminu, o którym mowa w art. 83f ust. 8 ustawy o ochronie przyrody.
5. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej wydanej niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od daty otrzymania wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do dwóch miesięcy.
6. TRYB ODWOŁAWCZY
Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Szczecinie. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, liczony od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Nowego Warpna. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
7. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735).
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r., poz. 1098).
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz. U. z 2017 r., poz. 1330).
8. KONTAKT W SPRAWIE
Tel: 91 31 29 660
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
wniosek - usunięcie drzew os. prawne.doc (DOC, 32.00Kb) | 2021-09-02 08:17:01 | 63 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Krystian Lamparski Data wytworzenia:
02 wrz 2021
Osoba dodająca informacje
Informatyk Data publikacji:
02 wrz 2021, godz. 08:17
Osoba aktualizująca informacje
Informatyk Data aktualizacji:
02 wrz 2021, godz. 08:19