Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Nowe Warpno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Załącznik nr 5 do Statutu


Załącznik nr 5 do Statutu GminyNowe Warpno

Regulamin

Rady Miejskiej w Nowym Warpnie

 

I. Postanowienia ogólne.

§ 1

Regulamin Rady Miejskiej zwanej dalej Radą określa organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady i komisji, z wyłączeniem Komisji Rewizyjnej.

§ 2

Organami Rady są:

1)      Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady,

2)      Komisja Rewizyjna;

3)      Stałe komisje rady;

4)      Doraźne komisje Rady powołane do określonych zadań.

    

II. Sesje Rady

§ 3

Rada działa na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał wszystkie sprawy należące do jej kompetencji.

§ 4

Rada odbywa sesje zwyczajne i nadzwyczajne w terminach określonych w Statucie.

§ 5

1. Sesje organizuje i zwołuje przewodniczący Rady ustalając miejsce, dzień, godzinę oraz projekt porządku obrad. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje upoważniony wiceprzewodniczący lub w razie nie wyznaczenia wiceprzewodniczącego, zadania te wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.

   2. O sesji zwyczajnej zawiadamia się radnych oraz przewodniczących jednostek pomocniczych gminy najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem sesji.   Zawiadomienie powinno zawierać podstawowe dane organizacyjne, projekt porządku obrad oraz projekty uchwał i inne niezbędne materiały związane z przedmiotem sesji.

 3. W przypadku niedotrzymania terminu , o którym mowa w ust.2 Rada może podjąć  uchwałę, o odroczeniu sesji, wyznaczając jej nowy termin. Radnych obecnych na sesji uznaje się za powiadomionych.

4. Zwołanie następnej sesji Rady może nastąpić w trakcie obrad sesji poprzez wskazanie miejsca, dnia i godziny z zachowaniem terminu 7 dni. Projekty uchwał w tym przypadku mogą być dostarczone w terminie krótszym niż 7 dni przed sesją.

5. Listę osób zaproszonych na sesję ustala każdorazowo przewodniczący Rady.

§ 6

1. Sesje są jawne. Miejsce, termin i proponowany porządek obrad przewodniczący Rady podaje do wiadomości publicznej w trybie określonym w Statucie.

2. Warunki organizacyjne niezbędne dla prawidłowej pracy Rady na sesji oraz bezpieczeństwo radnych i porządek zapewnia Burmistrz.

 

III. Przebieg obrad Rady.

§ 7

Rada może obradować i podejmować uchwały przy obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady chyba, że przepisy ustawy stanowią inaczej.

§ 8

1. Sesję otwiera i obrady prowadzi, przerywa i zamyka przewodniczący Rady.

 2.W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania te wykonuje upoważniony wiceprzewodniczący lub w razie nie wyznaczenia wiceprzewodniczącego, zdania te wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.

3.W przypadku nieobecności wymienionych w pkt.2 sesje zwołuje i prowadzi najstarszy wiekiem radny.

     

§ 9

1. Otwarcia sesji dokonuje Przewodniczący Rady przez wypowiedzenie formuły: „otwieram... sesję Rady Miejskiej w Nowym Warpnie”.

2. Na początku sesji przewodniczący Rady na podstawie listy obecności stwierdza kworum, a w razie jego braku wyznacza nowy termin sesji i zamyka obrady, polecając jednocześnie odnotowanie w protokole przyczyn, dla których sesja się nie odbyła.

3. Po stwierdzeniu prawomocności obrad przewodniczący Rady przeprowadza głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad.

§ 10

1. Sesja odbywa się w zasadzie w czasie jednego posiedzenia, jednakże na wniosek przewodniczącego Rady lub radnego, Rada może zdecydować o przeniesieniu części obrad sesji na następne posiedzenie i ustalić nowy termin dalszych obrad.

    2. W wyjątkowych przypadkach ustalony przez Radę termin przerwanej sesji może być zmieniony przez przewodniczącego na późniejszy z zastrzeżeniem § 5 ust.2.

   3. W przypadku braku kworum w trakcie posiedzenia przewodniczący Rady  podejmuje decyzję o przerwaniu sesji. Imiona i nazwiska radnych, którzy bez usprawiedliwienia nie wzięli udziału w sesji lub opuścili sesję, przez co doszło do jej przerwania w powodu braku kworum, odnotowuje się w protokole.

   4. W powyższym przypadku przewodniczący wyznacza nowy termin posiedzenia tej samej sesji.

    5. Uchwały podjęte do tego momentu zachowują ważność.

§ 11

1. Po stwierdzeniu, że Rada może prawomocnie obradować przewodniczący Rady przedstawia Radzie do przyjęcia projekt porządku obrad,

2.Po przedstawieniu projektu obrad każdy radny lub Burmistrz może wystąpić z wnioskiem o uzupełnienie lub zmianę porządku obrad.

3.Po rozpatrzeniu wniosków dotyczących projektu obrad- Rada  przyjmuje porządek.

4. Zmiana porządku obrad sesji wymaga uchwały Rady podjętej bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

5. Poszczególne sprawy referowane są na sesji przez przewodniczącego Rady lub osobę przez niego wskazaną.

6. Rada podejmuje uchwały w sprawach merytorycznych i formalnych. Uchwała w sprawie formalnej dotyczy wyłącznie danej sesji i obowiązuje na czas jej trwania.

7. Sprawami formalnymi są sprawy dotyczące:

a) zmiany porządku obrad,

b) odesłania projektu uchwały do komisji,

c) zamknięcia listy mówców,

d) głosowania bez dyskusji.

e) reasumpcji głosowania,

8. Sprawami porządkowymi, które rozstrzyga przewodniczący Rady są w szczególności:

         a) stwierdzenie kworum,

         b) zarządzenie przerwy,

         c) sprawdzenie listy obecności.

9.Wniosek o zarządzenie głosowania bez dyskusji nie może dotyczyć:    

a) uchwały budżetowej,

b) planu i sprawozdania finansowego,

c) zmian w Statucie Gminy,

d) odwołania osób pełniących funkcje z wyboru i powołania.

10. Projekty uchwał w sprawach merytorycznych nie omawiane na komisjach stałych mogą być wprowadzone do projektu porządku obrad na podstawie pisemnego uzasadnienia wnioskodawcy i przyjęte odrębnym głosowaniem.

    

§ 12

1. Na początku sesji przewiduje się zgłaszanie interpelacji i wniosków przez radnych.

3. Interpelacje i wnioski muszą być składane w formie pisemnej.

§ 13

1. Przewodniczący Rady prowadzi obrady według uchwalonego przez Radę porządku.

2. Rozpatrywanie na sesji poszczególnych problemów powinno być poprzedzone wprowadzeniem do dyskusji.

3. Przewodniczący Rady udziela głosu według kolejności zgłoszeń. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może udzielić głosu poza kolejnością. Przewodniczący Rady może także zwrócić się z prośbą do osób zaproszonych o ustosunkowanie się do problemów podniesionych w dyskusji.

4. Wypowiedzi w dyskusji nie powinny trwać dłużej niż 5 minut, a w razie powtórnego  zabrania głosu w tej samej sprawie 2 minuty.

5. Ograniczeń czasowych, o których mowa w ust.4 nie stosuje się do wystąpień:

a) przedstawicieli władz administracji państwowej i samorządowej zaproszonych do udziału w sesji,

b) przewodniczącego Rady,

c) Burmistrza oraz osób występujących w jego imieniu,

d) przewodniczących komisji Rady.

6.Rada może w uzasadnionych przypadkach określić liczbę dyskutantów, a w razie dostatecznego wyjaśnienia sprawy uchwalić zamknięcie dyskusji.

    7. Poza kolejnością przewodniczący Rady udziela głosu:

        a) Burmistrzowi,

 b) w sprawie formalnej,

 c) dla sprostowania.

§ 14

1. Po zamknięciu dyskusji przewodniczący obrad rozpoczyna procedurę głosowania. Od tej chwili radni mogą zabierać głos tylko w celu zgłoszenia, lub uzasadnienia wniosku formalnego, o sposobie lub porządku głosowania i to jedynie przed zarządzeniem głosowania przez przewodniczącego.

2. W razie potrzeby przewodniczący przed głosowaniem zarządza przerwę w celu umożliwienia Burmistrzowi lub klubom radnych ustosunkowania się do zgłoszonych w czasie debaty wniosków, a jeżeli zaistnieje taka konieczność przygotowania poprawek w rozpatrywanym dokumencie.

3.Pod głosowanie podaje się w pierwszej kolejności wnioski i projekty uchwał przedstawiane przez Burmistrza , zaopiniowane przez komisje następnie wg kolejności zgłoszeń przez radnych.

 

§ 15

1. Przewodniczący Rady czuwa nad sprawnym przebiegiem i zachowaniem właściwego porządku obrad.

2. Przewodniczący Rady może nakazać opuszczenie obrad przez osoby spoza Rady, które swoim zachowaniem lub wystąpieniem zakłócają porządek lub uchybiają powadze sesji Rady.

3. Przewodniczący Rady może czynić uwagi dotyczące tematu, formy i czasu trwania wystąpień na sesji.

4. W przypadkach stwierdzenia, że mówca w swoim wystąpieniu odbiega od tematu obrad przewodniczący przywołuje mówcę słowami ”poroszę mówić na temat”, a jeżeli wyraźnie przekracza przeznaczony dlań czas przewodniczący Rady może pozbawić mówcę głosu.

  5. W przypadkach, gdy forma lub treść wystąpienia albo zachowania mówcy w sposób oczywisty zakłócają porządek obrad lub naruszają powagę sesji przewodniczący Rady przywołuje mówcę słowami” proszę do porządku”, a jeżeli przywołanie nie odniosło  skutku, odbiera mówcy głos polecając odnotowanie tego faktu w protokole sesji.

      

§ 16

Przewodniczący Rady przyjmuje do protokołu wystąpienia i oświadczenia radnych nie wygłoszone w trakcie obrad, o czym obowiązany jest powiadomić Radę.

 

§17

Po wyczerpaniu porządku obrad przewodniczący Rady kończy sesję wypowiadając formułę” zamykam obrady Rady Miejskiej w Nowym Warpnie”.

§ 18

1. Z każdej sesji sporządzany jest protokół, stanowiący urzędowy zapis przebiegu obrad.

2.Przed przyjęciem protokołu, radni mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienia do projektu protokołu, o których uwzględnieniu rozstrzyga Rada.

  3.Protokół podpisują wszystkie osoby, które przewodniczyły obradom.

4. Do protokołu dołącza się listy obecności oraz podjęte uchwały. W miarę możliwości przebieg obrad powinien być nagrywany na taśmie magnetycznej i przechowywanej do czasu przyjęcia protokołu, a w sprawach spornych do czasu wyjaśnienia spraw.

5. Protokół wykłada się do wglądu w biurze Rady. 

 

IV. Uchwały Rady.

§ 19

1. Rada rozstrzyga rozpatrywane sprawy w formie uchwał.

2. Uchwały są odrębnymi dokumentami z wyjątkiem uchwał o charakterze formalnym, które odnotowywane są w protokole.

    

§ 20

1. Z inicjatywą podjęcia uchwały przez Radę mogą występować:

a) Burmistrz,

b) Komisje Rady,

c) Radni,

d) Kluby Radnych

2. Przygotowanie projektów uchwał Rady i określanie sposobu ich wykonania należy do  Burmistrza,

  

§ 21

1. Uchwały Rady powinny zawierać przede wszystkim:

a) datę i tytuł,

b) podstawę prawną,

c) określenie zadań i w miarę możliwości środków na ich realizację,

d) wskazanie organów odpowiedzialnych za realizację uchwał,

e) termin wejścia w życie uchwały i ewentualnie czas jej obowiązywania,

f) postanowienie dotyczące stopnia obowiązywania poprzednich uchwał w tym zakresie.

2. Uchwały numeruje się uwzględniając:

a) numer sesji,

b) kolejny numer uchwały,

c) rok podjęcia.

3. Uchwały podpisuje przewodniczący Rady.

4. W przypadku nieobecności na sesji przewodniczącego Rady uchwały podpisuje wiceprzewodniczący prowadzący obrady.

5. Oryginały uchwał ewidencjuje się i przechowuje razem z protokołem.

6. Uchwały przekazuje się właściwym jednostkom do realizacji.

 

§ 22

1.      Uchwały Rady są podejmowane w trybie określonym w Statucie.

2.      Formami głosowania są:

1)      głosowanie jawne,

2)      głosowanie tajne,

3)      głosowanie imienne,

 

§ 23

1.      Głosy mogą być oddane ”za”, ”przeciw”, i „wstrzymujące”.

2.      W głosowaniu jawnym radni głosują osobiście przez podniesienie ręki.

3.      W głosowaniu imiennym radni składają swój głos do protokołu z sesji. Radni głosują w kolejności wskazanej przez przewodniczącego.

4.      Radny może zażądać wpisu swojego głosowania do protokołu z sesji.

5.      W głosowaniu tajnym radni głosują przy pomocy kart do głosowania opatrzonych pieczątką Rady, przygotowywanych każdorazowo dla danego głosowania. W głosowaniu tajnym korzysta się z urny wyborczej. Za głosy ważne uznaje się karty, na których radni głosowali w sposób zgodny z ustalonymi zasadami.

6.      Obliczenia wyników głosowania dokonuje przewodniczący Rady, a w przypadku głosowania tajnego powołana przez Radę komisja skrutacyjna.

7.      Ogłoszenia wyników głosowania dokonuje przewodniczący Rady.

§ 24

1.      Głosowanie przeprowadza przewodniczący Rady przy pomocy wiceprzewodniczącego i komisji skrutacyjnej, jeżeli została powołana.

2.      Wynik głosowania odnotowuje się w protokole sesji.

3.      Wyniki głosowania są ostateczne i nie mogą być przedmiotem dyskusji, o ile nie zostanie postawiony zarzut nieprawidłowego obliczania głosów.

4.      Wnioski w sprawie zmiany projektu uchwały powinny być poddane pod głosowanie przed głosowaniem nad projektem uchwały.

 

V. Powoływanie i odwoływanie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.

§ 25

 Na pierwszym posiedzeniu po wyborach Rada wybiera ze swego składu przewodniczącego oraz jednego wiceprzewodniczącego.

 § 26

1. Rada wybiera przewodniczącego i wiceprzewodniczacego w trybie określonym w Statucie.

2. W przypadku nie uzyskania przez żadnego z kandydatów wymaganej większości głosów głosowanie należy powtórzyć, ograniczając je do kandydatów, którzy w pierwszym głosowaniu uzyskali największą lub taką samą liczbę głosów.

3. Jeżeli wymaganej większości głosów nie uzyskał żaden z kandydatów w drugim   głosowaniu, wybory powtarza się na tym samym lub następnym posiedzeniu pierwszej   sesji, rozpoczynając je od zgłaszania kandydatów.

5.      Do wyborów   wiceprzewodniczących stosuje się odpowiednio zasady sformułowane w ust.2 i 3.

    

§ 27

1.      W toku kadencji Rada może dokonywać zmian na stanowiskach przewodniczącego i wiceprzewodniczącego.

2.      Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczącego następuje w trybie określonym w Statucie z uwzględnieniem zasad z § 26.

3.      Wnioski o odwołanie winny mieć charakter pisemny i zawierać uzasadnienie.

4.      W przypadku złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rada decyduje, o przyjęciu rezygnacji w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.

5.      Przy ponownym wyborze przewodniczącego stosuje się przepisy określone w § 26 regulaminu.

6.      Ponownego wyboru przewodniczącego Rada można dokonać na tej samej sesji, wyznaczając wiceprzewodniczącego do prowadzenia dalszych obrad.

 

VII. Komisje Rady

§ 28

1. Rada określa odrębną uchwałą przedmiot działania poszczególnych komisji oraz ustala spośród radnych ich skład osobowy.

2. W skład komisji nie mogą wchodzić osoby spoza Rady.

3. Pierwsze posiedzenia komisji zwołuje przewodniczący Rady.

4. Komisje mogą dla określonych zadań wyłaniać spośród swego grona podkomisje i zespoły robocze.

    

§ 29

1. Kadencja komisji stałych jest równa kadencji Rady.

2. Komisje doraźne działają do czasu wykonania powierzonych zadań.

3. Przewodniczących komisji wybiera Rada spośród członków komisji, zwykłą większością  głosów, na wniosek poszczególnych komisji.

4. W toku kadencji Rada może dokonywać zmian na stanowiskach przewodniczących komisji. Z wnioskiem mogą występować:

           a) Przewodniczący Rady,

b) co najmniej 4 radnych,

c) członkowie danej komisji.

5.Wnioski o odwołanie winny mieć charakter pisemny i zawierać uzasadnienie.

6. Powołanie lub odwołanie członków komisji w trakcie kadencji wymaga każdorazowej zgody Rady.

7. Każdy radny powinien być członkiem, co najmniej 1 komisji stałych.

§ 30

1. Komisje Rady podejmują i realizują zadania w dziedzinach objętych zakresem ich działalności, a także zadania zlecone im przez Radę,

  2. Komisje wykonują zadania opiniodawcze, wnioskodawcze, kontrolne a także oddziaływają na realizację planów, uchwał i programów Rady.

§ 31

1. W przypadku, gdy występuje zbieżność problemów i tematyki zainteresowań, komisje mogą podejmować wspólne działania (analizy, oceny i badania).

2. Dla realizacji zadań o charakterze kompleksowym należącym do właściwości kilku komisji, podejmują one współpracę, odbywając w tym celu posiedzenia.

    

§ 32

1. Komisje zgodnie z zakresem ich działania oraz bieżącymi potrzebami odbywają posiedzenia, na których rozpatrują sprawy i przyjmują w drodze głosowania opinie oraz wnioski.

2. W odniesieniu do spraw, które mają stanowić przedmiot obrad Rady, komisja wypracowuje pisemną propozycję rozstrzygnięcia i przekazuje ją Burmistrzowi. Stanowisko komisji może być przedstawione przez przewodniczącego komisji lub odczytane z protokołu.

4. Posiedzenia komisji zwołuje jej przewodniczący w miarę potrzeb oraz na żądanie przewodniczącego Rady lub, co najmniej połowy członków komisji,

  5. O terminie i tematyce posiedzenia należy zawiadomić członków komisji na 7 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec skróceniu.

6. Terminy posiedzenia komisji przewodniczący uzgadnia z pracownikiem biura Rady.

7. Przewodniczący komisji ustala projekt porządku obrad oraz listę osób zaproszonych. Proponowany porządek obrad podlega zatwierdzeniu przez komisję.

8. W posiedzenia komisji uczestniczy Burmistrz, lub osoba wskazana przez niego oraz  pracownicy Urzędu odpowiadający problemowo danej komisji.

§ 33

1. Komisja jest władna do przyjmowania opinii i wniosków, gdy w posiedzeniu uczestniczy, co najmniej połowa składu komisji.

  2. Posiedzeniu komisji przewodniczy przewodniczący komisji a w razie jego nieobecności wiceprzewodniczący. 

3. Szczegółowe zasady działania, w tym zwłaszcza odbywania posiedzeń i obradowania komisje ustalają we własnym zakresie, powiadamiając o nich Radę.

       

§ 34

1. Przebieg posiedzeń komisji jest protokołowany.

2. Protokół posiedzenia winien zawierać:

a) numer ,datę i miejsce posiedzenia,

b) imię i nazwisko przewodniczącego obrad,

c) stwierdzenie obecności członków komisji i osób spoza komisji,

d) krótkie streszczenie przebiegu rozpatrywanych spraw.

e) temat przyjętych przez komisję wniosków oraz wyrażonych przez nią opinii.

3. Protokoły z posiedzenia oraz wnioski i opinie komisji podpisuje jej przewodniczący lub wiceprzewodniczący.

   

§ 35

 

1. Komisje doraźne przedstawiają Radzie sprawozdania po zakończeniu prac, do których zostały powołane.

  2. Rada lub przewodniczący Rady mogą w każdym czasie zażądać przedstawienia przez komisje sprawozdania.

   

§ 36

Przepisy dotyczące posiedzeń komisji mają zastosowanie do posiedzeń komisji doraźnych.

VIII. Przewodniczący i Radni Rady Miejskiej.

§ 37

1. Radni na pierwszej sesji składają ślubowanie, a radni nieobecni oraz radni, którzy uzyskają mandat w czasie trwania kadencji składają ślubowanie na pierwszym posiedzeniu, w którym biorą udział.

2.Rota ślubowania ” Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie  dobro mojej gminy i jej mieszkańców, godnie i rzetelnie reprezentować swoich wyborców, troszczyć się o ich sprawy oraz nie szczędzić sił dla wykonywania zadań gminy”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania ”Tak mi dopomóż Bóg”.

     

§ 38

1. Radny jest obowiązany brać udział w pracach Rady i jej komisji oraz innych instytucjach   samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany.

2. Radny ma obowiązek utrzymywania stałej więzi z wyborcami, których reprezentuje w  Radzie, a w szczególności:

a) informowania wyborców o aktualnych sprawach Gminy,

b) konsultowania spraw i projektów uchwał Rady, istotnych dla danej miejscowości,

c) upowszechnienia uchwał i przedsięwzięć Rady oraz mobilizowanie ludności do ich realizacji, 

  d) informowania wyborców o swojej działalności w Radzie,

e) przekazywanie organom Gminy postulatów, wniosków i skarg wyborców.

3. Radny nie jest związany instrukcjami wyborców.

§ 39

Radni mogą tworzyć kluby radnych na zasadach określonych w Statucie.

§ 40

Stanowisko klubu radnych może być przedstawione na sesji Rady przez jego przedstawiciela.

 

§ 41

Kluby radnych mogą występować do Burmistrza o nieodpłatne udostępnienie pomieszczeń na zasadach określonych w Statucie.

 

§ 42

Każdy radny może domagać się wniesienia pod obrady sesji, a także na posiedzenia komisji spraw, które wynikają z postulatów i skarg mieszkańców.

 

§ 43

1. Radni mogą składać interpelacje i zapytania dotyczące problemów związanych z działalnością gminy, w tym jej jednostek organizacyjnych z żądaniem odpowiedzi ustnej lub pisemnej.

  2.W przypadku pisemnych odpowiedzi na interpelacje radnych kopię odpowiedzi Burmistrz przekazuje przewodniczącemu Rady.

  3. Na sesji Rady -Burmistrz obowiązany jest:

1)      udzielać odpowiedzi na interpelacje złożone na tej samej sesji Rady oraz odpowiedzi na interpelacje złożone na piśmie w okresie między sesjami;

2)      odpowiadać na pytania radnych składane w trakcie obrad Rady;

3)      informować, o realizacji zadań wynikających z uchwał rady oraz swej działalności w okresie między sesjami.

4. W razie uznania otrzymanej na sesji odpowiedzi na interpelacje za niewystarczającą, radny może podtrzymać wcześniej złożoną interpelację z żądaniem udzielenia wyczerpującej odpowiedzi na piśmie

    .

§ 44

Radni zobowiązani są do poinformowania przewodniczącego Rady o przyczynach nieobecności na sesji Rady.

§ 45

1. Radni stwierdzają swoją obecność na sesjach Rady i posiedzeniach komisji, do których zostali powołani, podpisem na liście obecności.

  2. Radny nieobecny na posiedzeniu sesji rady lub komisji powinien usprawiedliwić swoją nieobecność przed przewodniczącym Rady lub komisji.

    

§ 46

1. Radnemu na czas pracy w organach Rady przysługuje zwolnienie od pracy zawodowej.

2. Podstawę do czasowego zwolnienia radnego od pracy zawodowej stanowi otrzymane przez niego zaproszenie do wzięcia udziału w sesji lub posiedzeniach komisji Rady.

    

 

§ 47

1. Radni otrzymują za udział w posiedzeniach Rady oraz komisji diety w wysokości ustalonej przez Radę.

2. Przewodniczący Rady otrzymuje miesięczną dietę w wysokości określonej przez Radę.

3. Radni korzystają z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.

§ 48

 

Delegaci do stowarzyszeń i związków dobrowolnych, do których gmina należy, składają informacje o działalności tych jednostek, co najmniej raz na rok.

 

IX. Postanowienia końcowe.

§ 49

1. Obsługę administracyjno-techniczną Rady, komisji i radnych zapewnia UrządGminy.

2. Bezpośrednią obsługę organizacyjno-techniczną prowadzi pracownik biura Rady.

§ 50

W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym, innych ustaw oraz Statutu Gminy.

 

§ 51

Niniejszy regulamin stanowi załącznik do Statutu Gminy.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Szybka

Data wytworzenia:
07 cze 2004

Osoba dodająca informacje

Teresa Szybka

Data publikacji:
07 cze 2004, godz. 15:09

Osoba aktualizująca informacje

Teresa Szybka

Data aktualizacji:
07 cze 2004, godz. 15:09