Zadania i kompetencje
ZAKRES DZIAŁAŃ I ZADANIA URZĘDU
Urząd Gminy Nowe Warpno stanowi aparat pomocniczy rady oraz jej komisji, a także burmistrza.
Do zakresu działania urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań:
- własnych, wynikających z obowiązującego prawa,
- z zakresu administracji rządowej i samorządowej innych szczebli, powierzonych na podstawie porozumień zawartych z gminą,
Ww. zadania wykonują pracownicy stosownie do ich merytorycznych zakresów działania. Do zadań urzędu należy zapewnienie organom gminy pomocy w wykonywaniu ich zadań kompetencji.
W szczególności do zadań urzędu należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,
- wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności wchodzących w zakres zadań gminy,
- zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- przygotowanie budżetu gminy oraz innych aktów prawa miejscowego,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji rady i posiedzeń komisji,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do wglądu w siedzibie urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywanie akt,
- przekazywanie akt do archiwów,
- realizacja obowiązków i uprawnień służących urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Pracownicy Urzędu Gminy są odpowiedzialni przed burmistrzem za wykonywanie zadań określonych dla poszczególnych stanowisk, a w szczególności za:
- zgodność z prawem opracowywanych projektów decyzji,
- przygotowywanie projektów zarządzeń, uchwał pod obrady zarządu i rady,
- właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
- terminowe załatwianie spraw,
- pełną znajomość przepisów prawnych w zakresie obowiązującym na danym stanowisku pracy.
Pracownicy zatrudnieni w urzędzie realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu w zakresie ich właściwości rzeczowej jak również są zobowiązani do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Teresa Szybka Data wytworzenia:
15 paź 2003
Osoba dodająca informacje
Teresa Szybka Data publikacji:
15 paź 2003, godz. 08:42
Osoba aktualizująca informacje
Informatyk Data aktualizacji:
17 gru 2014, godz. 12:56