Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Nowe Warpno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Z WNIOSKIEM O WYDANIE DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH WYSTĘPUJE INWESTOR BĄDŹ WYZNACZONY PRZEZ NIEGO PEŁNOMOCNIK.

Do wniosku załącza się obowiązkowo poniższe załączniki:

  • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia;
  • w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia;
  • poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
  • mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
  • wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a;
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
  • analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 755, z późn. zm.5)).
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej na rachunek organu.

Art. 74 ust. 1a. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

    •  

 

    1.  
Miejsce złożenia dokumentów

Osobiście lub za pośrednictwem  poczty na adres Urzędu Gminy Nowe Warpno, Pl. Zwycięstwa 1 , 72-022 Nowe Warpno Dokumenty można również składać drogą elektroniczną (za pośrednictwem platformy e-puap).

 

Opłaty

We wszystkich przypadkach opłata pobierana jest w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej:

  • 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • 17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
    1.  

 

Termin i sposób załatwienia

Procedura:

  • weryfikacja kompletności złożonych dokumentów,
  • ustalenie stron postępowania,
  • wystąpienie do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie, organu właściwego w sprawie ocen wodnoprawnych i, w przypadku gdy przedsięwzięcie jest realizowane na obszarze morskim, do Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie, o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. art. 64 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 283 ze zmianami),
  • po uzyskaniu stosownych opinii, wydanie postanowienia nakładającego obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia z jednoczesnym określeniem zakresu raportu,
  • w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko wystąpienie, zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2) ww. ustawy do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach i , w przypadku gdy przedsięwzięcie jest realizowane na obszarze morskim, do Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie o opinię oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie i organu właściwego w sprawie ocen wodnoprawnych o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia,
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających udziału społeczeństwa, organ właściwy bez zbędnej zwłoki podaje do publicznej wiadomości informację o prowadzonym postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz o możliwości składania wniosków i uwag wskazując jednocześnie 30-dniowy termin ich składania.

Z uwagi na stan epidemii osoby, które wyrażą chęć zapoznania się z dokumentacją proszone są o wcześniejsze umawianie wizyty. Wizytę można umówić dzwoniąc pod nr tel. 91 312-96-60 lub mailowo: hgadomska@nowewarpno.pl

  • zgodnie z art. 85 ust. 3 ww. ustawy podają do publicznej wiadomości informację o wydanej decyzji i o możliwości zapoznania się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy, w tym uzgodnieniem dokonanym z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Szczecinie, organu właściwego w sprawie oceny wodnoprawnej  oraz organu, o którym mowa w art. 78 wyżej cytowanej ustawy i, w przypadku gdy przedsięwzięcie jest realizowane na obszarze morskim opinią Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Ponadto, wszystkie strony lub uczestnicy na prawach strony, które wyrażą chęć zapoznania się dokumentami zgromadzonymi w danej sprawie proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy.

    1.  

 

Podstawa prawna

Podstawa prawna wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

  • Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020r., poz.283 ze zmianami) - (art. 59 - 87).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1839).

 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia (odbioru) za pośrednictwem Urzędu Gminy w Nowym Warpnie.

 

Inne informacje

Dodatkowe informacje udzielane są przez pracownika Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach pn. od 8.00-16.00, wt.-pt. od 7.30 do 15.30, tel. 91 312-96-60.

 

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nowego Warpna, pl. Zwycięstwa 1, 72-022 Nowe Warpno. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: (+48) 91 312 96 60, adresu e-mail: urzad@nowewarpno.pl
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - +48 608 442 652; adres e-mail: bkaniuk@proinspektor.pl lub pisemnie na adres Gminy.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań jednostki samorządu terytorialnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. na podstawie art. 9 ust.1 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., oraz na podstawie art. 217 § 1 art. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 tj.). Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  5. W dowolnym momencie posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody. 
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Strony postępowania w sprawie wydania decyzji.pdf (PDF, 182.66Kb) 2020-09-26 16:24:54 94
Wniosek o wydanie decyzji.doc (DOC, 54.50Kb) 2020-09-26 16:24:54 83
Wytyczne do sporządzenia karty informacyjnej.pdf (PDF, 144.73Kb) 2020-09-26 16:24:54 100
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krystian Lamparski

Data wytworzenia:
26 wrz 2020

Osoba dodająca informacje

Informatyk

Data publikacji:
26 wrz 2020, godz. 16:24

Osoba aktualizująca informacje

Informatyk

Data aktualizacji:
26 wrz 2020, godz. 16:24