Nr 084/2004
ZARZĄDZENIE NR 84/2004
Burmistrza Gminy Nowe Warpno
z dnia 6 października 2004 roku
w sprawie: wprowadzenie procedur kontroli wewnętrznej, wstępnej oceny i celowości
wydatków ponoszonych ze środków publicznych w Urzędzie Gminy oraz
jednostkach budżetowych obsługiwanych przez Urząd Gminy.
Na podstawie art. 28a ust. 2, art. 127 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami - Burmistrz Gminy postanawia co następuje:
§ 1
Wprowadzam procedurę kontroli wewnętrznej wydatków dokonywanych ze środków publicznych w Urzędzie Gminy i jednostkach budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Ustalam zasady wstępnej celowości wydatków ponoszonych przez Urząd Gminy i jednostki budżetowe zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Ustalam sposób wykorzystania wyników kontroli i oceny celowości wydatków ponoszonych przez Urząd Gminy i jednostki budżetowe Gminy zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
Zmiany do niniejszego zarządzenia wynikające z zmian na stanowiskach osób dokonujących kontroli będą dokonywane w formie aneksów.
§ 5
Traci moc zarządzenie Nr 2/FK/2002r Burmistrza Gminy Nowe Warpno z dnia 09 sierpnia 2002 roku w sprawie wprowadzenia procedur kontroli wewnętrznej, wstępnej oceny i celowości wydatków ponoszonych ze środków publicznych w Urzędzie Gminy oraz jednostkach budżetowych obsługiwanych przez Urząd Gminy.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do zarządzenia Burmistrza Gminy
z dnia 6 października2004r Nr 084/2004.
PROCEDURA KONTROLI WEWNĘTRZNEJ WYDATKÓW
DOKONYWANYCH ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH W URZĘDZIE GMINY
I JEDNOSTKACH BUDŻETOWYCH OBSŁUGIWANYCH PRZEZ GMINĘ
Ustalenia ogólne
Procedura obejmuje przyjęte przez Kierownika jednostki odpowiedzialnego za nadzór nad gospodarowaniem środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości, zasady kontroli wewnętrznej wydatków dokonywanych w zakresie realizowanych zadań w jednostkach budżetowych i Urzędzie Gminy Nowe Warpno.
1. Kontrola wewnętrzna ma na celu:
badanie zgodności każdego postępowania z obowiązującymi przepisami prawnymi,
badanie efektywności działania i realizacji zadań,
badanie realizacji procesów gospodarczych, inwestycyjnych i innych rodzajów działalności przez porównywanie ich z planem oraz wykrywanie nieprawidłowości w realizacji tych zadań,
ujawnianie niegospodarnego działania oraz ustalania osób odpowiedzialnych za ich powstanie,
wskazanie sposobów umożliwiających likwidację powstałych nieprawidłowości.
2. Kontrola wewnętrzna dokonywana jest poprzez badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymagalnym w zakresie zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych. Kontrola wewnętrzna jest sprawowana w postaci:
kontroli wstępnej,
kontroli bieżącej,
kontroli następnej.
Kontrola wewnętrzna obejmuje kontrolę:
wstępną operacji gospodarczych,
bieżącą operacji gospodarczych,
obiegu dokumentów księgowych,
organizacji księgowości,
sprawozdawczości finansowej,
ekonomiczna.
1. Terminologia
Legalność - zgodność z obowiązującymi aktami prawnymi ( wewnętrznymi i zewnętrznymi).
Gospodarność - racjonalność, efektywność i celowość podejmowanych decyzji.
Celowość - zgodność podejmowanych działań i operacji z przyjętymi założeniami dla osiągnięcia określonego rezultatu.
Kontrola wstępna - zamiar podjęcia działalności, plan jej realizacji. Kontroli z reguły poddawane są dokumenty ujmujące treść przyszłych operacji gospodarczo - finansowych np. kosztorysy, umowy lub projekty umów, wnioski o udzielenie dotacji, o udzielenie kredytu. Kluczowa rola w jej przeprowadzeniu przypada skarbnikowi gminy oraz kierownikom jednostek.
Kontrola bieżąca - polega na badaniu czynności i operacji w toku ich wykonywania w celu stwierdzenia, czy przebiegają prawidłowo i zgodnie z ( wskaźnikami planu, limitami wydatków, kwotami kosztorysów, normami zużycia itp.) Kontrolę bieżącą obowiązani są przeprowadzać w ramach samokontroli własnego działania, wszyscy pracownicy zobowiązani do pełnienia określonych czynności kontrolnych.
Kontrola następna - polega na badaniu przedsięwzięć i operacji już zrealizowanych oraz odzwierciedlających je dokumentów. Podstawowym warunkiem skuteczności kontroli następnej jest dokonanie jej w jak najkrótszym odstępie czasu po wykonaniu kontrolowanej czynności. W wyniku kontroli następnej, która ujawniła nieprawidłowości, podejmowane są czynności mające na celu usunięcie stwierdzonych usterek i błędów, likwidację ich przyczyn i skutków, zapobieżenie im w przyszłości oraz usprawnienie badanej działalności, a także zastosowaniu ewentualnych sankcji wobec osób odpowiedzialnych za powstanie nieprawidłowości. Kontrolę następną przeprowadzają w urzędzie i jednostkach budżetowych kierownicy jednostek i Skarbnik Gminy.
2. Organizacja kontroli w Urzędzie Gminy i jednostkach budżetowych gminy
2.1. Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie kontroli
Czynności kontrolne w zakresie swoich uprawnień wykonują:
Burmistrz Gminy,
kierownicy jednostek budżetowych,
Skarbnik Gminy,
Ponadto do samokontroli zobowiązani są wszyscy pracownicy, bez względu na zajmowane stanowisko i rodzaj wykonywanej pracy, zgodnie z opisami stanowisk w zakresie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
Samokontrola jest to kontrola własnej pracy mająca na celu sprawdzenie prawidłowości swojej pracy i jej wyników. Czynności kontrolne wykonywane z własnej inicjatywy w celu przebiegu i wyników własnego działania.
Burmistrz Gminy wraz z upoważnioną osobą sprawuje kontrolę w podległych jednostkach organizacyjnych gminy poprzez:
sprawdzenie realizacji zadań określonych przez radę gminy;
sprawdzenie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków;
sprawdzenie realizacji ustalonych procedur kontrolnych;
sprawdzenie dokonanych wydatków budżetowych w każdym roku budżetowym w wysokości określonej przepisami ustawy o finansach publicznych.
Skarbnik Gminy, wraz ze służbą finansowo-księgową jest współodpowiedzialny za realizację systemu kontroli poprzez wykonanie następujących zadań:
prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
prowadzenie rachunków jednostki i wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
podpisywanie dokumentów dotyczących poszczególnych operacji,
zapewnianie, że zobowiązania wynikające z operacji mieszczą się w planie finansowym oraz harmonogramie dochodów i wydatków, a jednostka posiada środki finansowe na ich pokrycie.
Kierownicy jednostek budżetowych odpowiadają za realizację systemu kontroli wewnętrznej poprzez wykonanie następujących zadań:
realizowanie bieżących zadań przyporządkowanych jednostce,
kontrolowanie przebiegu bieżących operacji i procesów związanych z realizacją zadań,
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
ustalenie zakresu obowiązku i odpowiedzialności dla wszystkich stanowisk pracy w jednostce,
przeprowadzenie kontroli rzetelności dokumentów zastrzeżonych do własnych kompetencji i podpisu,
dokonywanie analiz realizacji przez jednostkę planu rzeczowo-finansowego przypisanych zadań,
podejmowanie stosownych środków w przypadku stwierdzenia lub uzyskania informacji o zaistniałych nieprawidłowościach,
zapewnianie, że zobowiązania wynikające z operacji mieszczą się w planie finansowym wydatków, a jednostka posiada środki finansowe na ich pokrycie.
Kontrola merytoryczna polega na sprawdzeniu :
czy dokument został wystawiony przez właściwy pomiot,
czy operacji dokonały osoby do tego upoważnione,
czy planowana operacja znajduje potwierdzenie w planie finansowo-gospodarczym,
czy dokonana operacja była celowa, tj. czy była zaplanowana do realizacji, albo wykonanie jej było niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania jednostki,
czy dane zawarte w dokumencie odpowiadają rzeczywistości (kontrola faktycznego wykonania prac w zakresie rzetelności i zgodności z obowiązującymi normami),
czy wykonanie operacji zostało poprzedzone umową lub złożoną ofertą - zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
Zadaniem kontroli merytorycznej jest zadbanie o wyczerpujący opis operacji gospodarczej. Jeżeli z dowodu księgowego nie wynika jasno charakter zdarzenia gospodarczego, to niezbędnym jest jego uzupełnienie. Na dowód dokonania kontroli merytorycznej stawiamy klauzulę dokonania tej kontroli, datę dokonania kontroli wraz ze wskazaniem jakiego rodzaju działalności gospodarczej dotyczy operacja. Wykaz osób upoważnionych do kontroli merytorycznej przedstawia poniższe zestawienie tabelaryczne.
Kontrola formalno -rachunkowa
Kontrola formalno-rachunkowa polega na sprawdzeniu:
czy dowód jest poprawnie wystawiony i posiada cechy dokumentu wymaganego przepisami ustawy o VAT,
czy dowód został podpisany i opatrzony pieczątkami stron biorących udział w zdarzeniu, osób działających w imieniu podmiotu posiadających stosowne upoważnienia,
czy dokonano kontroli pod względem merytorycznym,
czy dowód jest wolny od błędów rachunkowych.
Zadaniem kontroli formalno-rachunkowej jest niedopuszczenie do zaksięgowania dokumentu posiadającego wady merytoryczne.
Kontrolujący w dowód wykonania kontroli zamieszcza na odwrocie dokumentu klauzulę stwierdzającą wykonanie kontroli formalno-rachunkowej, a w szczególności datę przeprowadzenia kontroli opatrując klauzulę podpisem.
Do kontrolującego należy przygotowanie dowodu księgowego do zatwierdzenia, poprzez wprowadzenie do klauzuli zatwierdzającej kwoty, na którą opiewa dowód, liczbą i słownie i zadbanie o to aby dowód był zakwalifikowany i zatwierdzony do ujęcia w księgach rachunkowych przez osoby upoważnione.
2.2 Tryb przeprowadzania kontroli
Do przeprowadzania kontroli uprawnia imienne upoważnienie wystawione przez zarządzającego kontrolę. Nie dotyczy to osób, które są uprawnione w ramach swojego zakresu czynności. O przystąpieniu do czynności kontrolnych należy uprzedzić kierownika jednostki ze wskazaniem tematów kontrolnych.
Kontrolę przeprowadza się w dniach i godzinach pracy jednostki.
Obowiązkiem kontrolującego jest rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości i uchybień - ustalenie ich przyczyn i skutków oraz określenie osób odpowiedzialnych.
Kontrolujący dokonuje ustaleń na podstawie dowodów. Do dowodów zalicza się w szczególności dokumenty, dane z ewidencji i sprawozdawczości, pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.
Ustalenia kontroli opisuje się w protokole lub notatce służbowej.
Protokół kontroli powinien określać fakty stanowiące podstawę do oceny działalności, a w szczególności konkretne nieprawidłowości i uchybienia, ich przyczyny i skutki oraz osoby odpowiedzialne. Protokół powinien zawierać ponadto:
nazwę komórki lub stanowiska, na którym przeprowadza się kontrolę wewnętrzną,
daty rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
nazwisko (nazwiska) osoby (osób) kontrolującej,
określenie tematu kontroli i okresu objętego kontrolą,
spis załączników stanowiących część składową protokołu.
Notatka służbowa sporządzona jest z uproszczonego postępowania kontrolnego. Postępowanie kontrolne ma miejsce w przeprowadzaniu doraźnych kontroli, z badania przedłożonych dokumentów i innych materiałów. Notatkę pospisuje kontrolujący.
3. Zakres kontroli wydatków dokonywanych ze środków publicznych w Urzędzie Gminy Nowe warpno i jednostkach budżetowych obsługiwanych przez Urząd Gminy
3.1. Kontrola środków pieniężnych
Zasadność pobieranych zaliczek i terminowość ich rozliczania.
Przestrzeganie górnej granicy rozliczeń gotówkowych dla jednorazowej transakcji.
Dokumentacja obrotu bezgotówkowego z równoczesnym sprawdzeniem źródłowej dokumentacji stanowiącej podstawę ich wystawienia.
Zgodność salda konta z wyciągami bankowymi.
Terminowość spłaty kredytów, pożyczek i odsetek.
3.2. Kontrola rozrachunków i rozliczeń
Prawidłowość i terminowość regulowania zobowiązań.
Przyczyny nie dotrzymania terminów rozliczeń i wysokość odsetek umownych.
Opłacanie odsetek za zwłokę.
Dochodzenie odszkodowania od pracowników odpowiedzialnych za dopuszczenie do zwłoki skutkującej koniecznością zapłacenia odsetek.
3.3. Wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Prawidłowość ustalenia kategorii zaszeregowania pracowników.
Prawidłowość ustalenia poszczególnych składników wynagrodzenia.
Uzasadnienie przyznania dodatku specjalnego.
Udokumentowanie prawa do nagrody jubileuszowej oraz prawidłowość jej ustalenia.
Prawidłowość ustalenia ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
Terminowość odprowadzenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz Fundusz Pracy.
Terminowość odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń,
Przyczyny naruszenia terminów.
Odsetki za nieterminowe regulowanie składek.
Prawidłowość naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
Przestrzeganie zasady udzielania świadczeń z uwzględnieniem sytuacji materialnej, życiowej i rodzinnej pracownika.
Wydatki na diety radnych, członków zarządu i komisji rady
Ustalenie przez radę miejską wysokości i zasad, na jakich dieta przysługuje radnym, członkom zarządu i komisji.
Naliczenie należnych diet zgodnie z ustalonymi przez radę zasadami; dokumentowanie obecności w pracach rady i komisjach rady.
Wydatki na podróże służbowe pracowników
Przestrzeganie zasady rozliczania wyłącznie kosztów podróży służbowych odbywanych w terminie i miejscu oraz środkiem lokomocji wskazanym przez pracodawcę w poleceniu wyjazdu służbowego.
Prawidłowość rozliczania kosztów wyjazdów służbowych, w tym naliczania: należnego ryczałtu za dojazdy środkiem komunikacji miejscowej, należnego ryczałtu za noclegi oraz należnych diet.
Prawidłowość naliczania kosztów podróży zagranicznych, dokumentowanie uprawnień do diet, zwrotu kosztów przejazdu, noclegów.
Rozliczanie kosztów używania samochodów prywatnych do celów służbowych
zawieranie umów cywilnoprawnych o korzystanie z samochodu,
określanie limitu kilometrów,
rozliczanie kosztów na podstawie pisemnego oświadczenia pracownika o używaniu samochodu prywatnego do celów służbowych w danym miesiącu oraz zmniejszenie tego ryczałtu o 1/22 za każdy dzień roboczy nieobecności w pracy z powodu choroby, urlopu, przebywania w podróży służbowej trwającej co najmniej 8 godzin,
przyjęcie stawki za 1 km przebiegu.
Wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych
Przyznawanie dodatków na podstawie prawidłowo wypełnionych wniosków uzupełnionych o wywiad środowiskowy.
Terminowość wydawania decyzji w sprawie dodatków mieszkaniowych.
Prawidłowość naliczania dodatków mieszkaniowych.
Egzekwowanie od zarządców domów informacji o zadłużeniu lokatorów i wstrzymywanie wypłaty dodatków osobom zalegającym.
Prawidłowość finansowania zadań inwestycyjnych
Prowadzenie ewidencji analitycznej dla poszczególnych zadań inwestycyjnych.
Ewidencja i dokumentowanie realizowanych inwestycji.
Zawieranie umów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych
Rozliczanie inwestycji.
Wydatki na diety sołtysów i wynagrodzenia inkasentów
Określenie przez radę miejską zasad, na jakich sołtysom przysługuje dieta oraz zwrot kosztów podróży, przestrzeganie ustalonych zasad przy naliczaniu tych należności.
Naliczanie wynagrodzeń za inkaso podatków i opłat lokalnych, przestrzeganie ustalonej przez radę wysokości prowizji, dokumentowanie wypłat.
Wydatki na rzecz jednostek nie powiązanych z budżetem gminy
1. Stosownie do podjętej przez radę miejską uchwały w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych nie działających w celu osiągnięcia zysku.
Wykaz osób upoważnionych do kontroli merytorycznej i formalno-rachunkowej przedstawia poniższe zestawienie tabelaryczne.
lp |
Rodzaj dokumentacji |
Kontrola merytoryczna |
Kontrola formalno-rachunkowa |
||
|
|
Nazwisko i Imię upoważnionego
-stanowisko służbowe |
Wzór
podpisu |
Nazwisko i Imię upoważnionego
stanowisko służbowe |
Wzór
podpisu |
1 |
Dowody związane z wypłatą wynagrodzeń |
|
|
|
|
|
|
Barbara Straburzyńska - insp.ds.kadr.
Tadeusz Szafran - Burmistrz
Elżbieta Kret - Dyrektor
Elżbieta Kret - Dyrektor
Szumska Alicja - Dyrektor
Teresa Szybka - Kierownik
Tadeusz Szafran- Burmistrz
Sylwia Młynarczyk - specjalista
Elżbieta Kret- Dyrektor
Elżbieta Kret
Szumska Alicja - Dyrektor
Teresa Szybka - Kierownik
j.w
Sylwester Getka - Burmistrz
Elżbieta Kret - Dyrektor
Elżbieta Kret - Dyrektor
Szumska Alicja-Dyrektor
Barbara Straburzyńska -insp.ds. kadr
Wójcik Jadwiga - referent admin.
Jw.
Barbara Straburzyńska -insp.ds. kadr
Jw.
Barbara Straburzyńska -insp. Ds. Kadr
Wójcik Jadwiga-referent ds. kadr
Jw.
Barbara Straburzyńska -insp.ds. kadr
Jw.
Komisja socjalna- Jędrzejczak, Sawińska, Szybka
Komisja socjalna
„
Komisja socjalna
Jędzrejczak, Sawińska, Szybka
Szybka Teresa |
jak w poz.1a
„
„
„
„
„
„
„
„
jak w poz.1e
„
jak w poz.1e
„
jak w poz.1e
jak w poz. 1a |
Jędrzejczak Jolanta - insp ds. płac
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
jw
Jędzrejczak Jolanta-insp.ds. płac
Jw.
Jw.
Jw.
jw.
Jędrzejczaj Jolanta- insp. Ds. płac
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
jw.
jw.
jw.
jw.
jw.
jw.
Strzelczyk Grażyna - inspd/s księg. |
|
2 |
Polecenie wyjazdu służbowego |
|
|
|
|
|
- Ośrodek pomocy Społecznej |
Barbara Straburzyńska - isp.ds. kadr
Elżbieta Kret - Dyrektor
Elażbieta Kret Dyrektor
Szumska Alicja - Dyrektor
Teresa Szybka - Kierownik OPS
Tadeusz Szafran - Burmistrz
Jw.
jw.
jw.
jw. |
jak w poz.1e
„
jak w poz. 1a
„
„
„
jak w poz.1a
„
„
„
|
Strzelczyk Grażyna- insp ds. księgowości budżetowej, Szymborska Grażyna- insp.ds. finans
Szuniewicz Danuta- księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna-insp ds. ks.
Jw.
Jędrzejczak Jolanta insp.ds. płac
Jw.
Jw.
jw
|
|
3 |
Dowody związane z gospodarką materiałowo-magazynową |
|
|
|
|
|
a) magazyn przyjmie MP
|
Szymborska Grażyna -księgowa
Szuniewicz Danuta- księgowa
Jw.
Dobrucka Henryka -intendent
Szymborska Grażyna - księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna - księgowa
Szuniewicz Danuta - księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna- księgowa |
jak w poz.3a
„
„
„ |
Strzelczyk Grażyna-insp. ds. księgowości budżetowej
Szuniewicz Danuta -księgowa
j.w
Szymborska Grażyna - księgowa
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
jw |
|
4 |
Dokumenty obrotu środkami trwałymi, wyposażeniem oraz zbiorami bibliotecznymi |
|
|
|
|
|
a) przyjęcie środka trwałego OT
- Ośrodek Pomocy Społecznej |
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Kret Elżbieta -Dyrektor
Kret Elżbieta-Dyrektor
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa -Kierownik
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Kret Elżbieta -Dyrektor
Kret Elżbieta -Dyrektor
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa-Kierownik
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Szymborska Grażyna -księgowa
Tadeusz Szafran -Burmistrz
Kret Elżbieta -Dyrektor
Kret Elżbieta -Dyrektor
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa-Kierownik |
Jak w poz.1a
„
„
„
„
jak w poz.4a
jak w poz.1a
„
„
„
jak w poz. 4a
jak w poz.1a
„
„
„
„
jak w poz.3a
jak w poz.1a
„
„
„
„
|
Szymborska Grażyna - księgowa
Szuniewicz Danuta - księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna- księgowa
jw.
Szymborska Grażyna-księg.
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księg.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księg.
Jw. |
|
5 |
Dokumenty inwentaryzacyjne |
|
|
|
|
|
a) zestawienie różnic
inwentaryzacyjnych
|
Retecka Marianna - Przewodniczący Komisji Inwent
Przewodnicząca Komisji Inwent.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Retecka Marianna jw.
j.w
jw.
Jw.
Jw. |
jak w poz.5a
„
„
„
„
„
„
„
„
„ |
Szymborska Grażyna -księg.
Szuniewicz Danuta -Księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księg.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
X
X
X
X
X |
|
6 |
Dokumenty operacji kasowych |
|
|
|
|
|
a) dowody kasa przyjmie KP
|
Strzelczyk Grażyna - insp.ds. księgowości podatkowej
Szuniewicz Danuta -księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna -insp.ds. ks
jw.
Strzelczyk Grażyna-insp.ds. ksiąg
Szymborska Grażyna - insp. ds. księg
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna-insp.ds. księg
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Strzelczyk Grażyna - insp.ds. księg.
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Srzelczyk Grażyna- księgowa
Szymborska Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Szymborska Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
jw.
Strzelczyk Grażyna - insp.ds. księg.
Szuniewicz Danuta - księgowa
jw.
Strzelczyk Grażyna - insp.ds. księg
jw.
|
jak w poz. 3a
jak w poz.6a
„
jak w poz.3a
„
jak w poz.6a
jak w poz 3a
jak w poz.6b
jak w poz.3 a
„
jak w poz.3a
„
jak w poz.6a
jak w poz.3a
„
„
„
„
„
jak w poz.6a
jak w poz.3a
„
„
„
„
jak w poz.6b
jak w poz.3a
„
„
„
„
„
„
„
„
„ |
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna - ins.ds. księg.
Strzelczyk Grażyna - insp.ds. księg.
X
X
X
X
X
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Jw.
Jw.
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna-księgowa
Szuniewicz danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Strzelczyk Grażyna-insp.ds./księgowości budżetow.
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Strzelczyk Grażyna jw.
Grodkowska Stanisława-Skarbnik
Jw.
Jw.
jw
jw.
jw.
jw.
jw..
|
|
7. |
Dowody związane z robotami lub usługami |
|
|
|
|
|
a) zamówienie (zakup jednorazowy)
- Ośrodek Pomocy Społecznej |
Młynarczyk Sylwia - specjalista
Getka Sylwester - Burmistrz
Kret Elżbieta - Dyrektor
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa-Kierownik
Młynarczyk Sylwia - specjalista
Getka Sylwester - Burmistrz
Kret Elżbieta - Dyrektor
jw.
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa -Kierownik
Jankowski Wiesław-isp.ds. bud.
Jw.
Jw.
Jw.
Jw.
Straburzyńska Barbara - insp ds. kadr
Tadeusz Szafran - Burmistrz
Kret Elżbieta - Dyrektor
Jw.
Szumska Alicja - Dyrektor
Szybka Teresa - Kierownik
Młynarczyk Sylwia - specjalista
Kret Elżbieta - Dyrektor
jw.
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa -Kierownik
Jędrzejczak Jolanta - insp.ds. płac
Elżbieta Kret - Dyrektor
Jw.
Szumska Alicja-Dyrektor
Szybka Teresa Kierownik OPS
|
jak w poz.1a
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
jak w poz.1a
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„
„ |
Grodkowska Stanisława - Skarbnik
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Jw.
Grodkowska Stanisława - Sakrbnik
jw.
Szuniewicz Danuta - księgowa
jw.
Szymborska Grażyna - insp.ds. księg.
jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
Strzelczyk Grażyna-księgowa
Szuniewicz Danuta-księgowa
Jw.
Szymborska Grażyna-księgowa
jw
x
x
x
x
x
x
Szymborska Grażyna-księgowa
Strzelczyk Grażyna-księgowa
Jw.
Danuta Szuniewicz - księgowa
Szymborska Grażyna-księgowa |
|
Załącznik Nr 2
do zarządzenia Burmistrza gminy
z dnia 6 października 2004 Nr 84/2004
ZASADY OKREŚLENIA WSTĘPNEJ CELOWOŚCI WYDATKÓW
DOKONYWANYCH ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH W URZĘDZIE GMINY
NOWE WARPNO I JEDNOSTKACH BUDŻETOWYCH OBSŁUGIWANYCH
PRZEZ URZĄD GMINY
Określenie wstępnej celowości wydatków dokonywanych ze środków publicznych w Urzędzie Gminy Nowe Warpno i jednostkach obsługiwanych przez Urząd następuje poprzez stosowanie kontroli wstępnej.
W ramach bieżącej kontroli gospodarki finansowej jednostki Kierownik jednostki budżetowej zapewnia :
przeprowadzenie kontroli wstępnej operacji finansowych i gospodarczych poprzez przekazanie Skarbnikowi Gminy do badania projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań,
przeprowadzenie wstępnej oceny celowości wydatków na etapie zaciągania zobowiązań finansowych poprzez przekazywanie do badania pod względem zgodności ze stanem prawnym, przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych oraz zgodności z zatwierdzonym planem finansowym projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań finansowych.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości w toku wykonania kontroli wstępnej osoba kontrolująca:
zwraca bezzwłocznie dokumenty właściwym pracownikom z wnioskiem o usunięcie nieprawidłowości w samych dokumentach, bądź operacjach, których dotyczą,
odmawia podpisania dokumentów nierzetelnych, nieprawidłowych lub sprzecznych z przepisami, niecelowych lub niegospodarnych, zawiadamiając o tym fakcie kierownika jednostki. Kierownik jednostki może wstrzymać realizację zakwestionowanej operacji albo wydać w formie pisemnej polecenie jej realizacji. Kierownik jednostki, bierze wtedy na siebie odpowiedzialność za przeprowadzoną transakcję.
Załącznik Nr 3
do zarządzenia Burmistrza Gminy
z dnia 6 października 2004 Nr 84/2004
SPOSOBY WYKORZYSTANIA WYNIKÓW KONTROLI I OCENY CELOWOŚCI
WYDATKÓW PONOSZONYCH PRZEZ URZĄD GMINY NOWE WARPNO
I JEDNOSTKI OBSŁUGIWANE PRZEZ URZĄD
Kierownik jednostki finansów publicznych wykorzystuje wyniki kontroli i oceny celowości wydatków w celu uzyskanie obiektywnej i niezależnej oceny funkcjonowania jednostki w dziedzinie gospodarki finansowej, pod względem legalności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności.
Na podstawie wyników kontroli opracowuje się projekt poleceń i wniosków pokontrolnych w sprawach merytorycznych lub personalnych. Przygotowane polecenia i wnioski powinny:
w sprawach merytorycznych- być dostosowane do ustaleń kontroli, wskazywać kierunki działań usprawniających, bądź wskazać konkretne środki, jakie należy podjąć aby usunąć stwierdzone nieprawidłowości,
w sprawach personalnych - wynikać z bezpośredniego ustalenia odpowiedzialności za stwierdzone nieprawidłowości w zakresie powierzonych obowiązków, z zachowaniem obowiązku pisemnych wyjaśnień od osób odpowiedzialnych,
ustalić terminy i osoby odpowiedzialne za wykonanie poleceń i wniosków, w tym także osoby zobowiązane do nadzoru i kontroli wykonania. Wnioski dotyczące odpowiedzialności materialnej określonych pracowników należy sformułować z uwzględnieniem przepisów kodeksu pracy.
Wnioski personalne powinny być skonsultowane z radcą prawnym.
Kierownik jednostki podejmuje decyzję pokontrolną w formie akceptacji wniosków i poleceń przedstawionych przez kontrolującego, jeżeli uznaje za stosowne, bądź w formie wydania zarządzenia pokontrolnego.
Kontrolowany w terminie 30 dni od daty otrzymania wyników kontroli zawiadamia o wykonaniu wniosków lub przyczyn ich nie wykonania.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Teresa Szybka Data wytworzenia:
02 lis 2004
Osoba dodająca informacje
Teresa Szybka Data publikacji:
02 lis 2004, godz. 12:01
Osoba aktualizująca informacje
Teresa Szybka Data aktualizacji:
02 lis 2004, godz. 12:01