Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Nowe Warpno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Nr 038/2004


ZARZĄDZENIE NR 038/2004

Burmistrza Gminy Nowe Warpno

z dnia 17 maja 2004 roku

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Warpno

Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zm. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 214, poz. 1806; Nr 153, poz. 1271; zm. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568) - Burmistrz Gminy Nowe Warpno zarządza co następuje:

§ 1

Nadaję Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Nowe Warpno, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Uchylam Zarządzenie Nr 039/2003 Burmistrza Gminy Nowe Warpno z dnia 28 maja 2003r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Warpno oraz Zarządzenie Nr 055/2003 z dnia 25 sierpnia 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem popisania i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Nowe Warpno.

Załącznik do Zarządzenia Nr 038/2004

Burmistrza Gminy Nowe z dnia

17 maja 2004 r. w sprawie Regulaminu

Urzędu Gminy Nowe Warpno

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY NOWE WARPNO

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Nowe Warpno zwany dalej „regulaminem” określa:

1. Zakres działania i zadania Urzędu Gminy,

2. Organizację Urzędu Gminy,

3. Zasady i tryb funkcjonowania Urzędu Gminy,

4. Zakres działania Urzędu Gminy i poszczególnych referatów oraz stanowisk pracy w Urzędzie,

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1. Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Nowe Warpno,

2. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Nowym Warpnie,

3. Burmistrzu, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego -

należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Gminy Nowe Warpno, Sekretarza Gminy Nowe Warpno, Skarbnika Gminy Nowe Warpno oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Nowym Warpnie.

§ 3

1.Urząd stanowi jednostkę organizacyjną, przy pomocy której Burmistrz i Rada Gminy wykonują

swoje zadania.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań

spoczywających na Gminie:

  1. zadań własnych,

  2. zadań zleconych,

  3. zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej i

samorządowej

§ 4

1. Urząd podlega Burmistrzowi.

2. Urząd jest jednostką Budżetową.

3. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

4. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Nowe Warpno.

§ 5

Burmistrz oraz pracownicy Urzędu są pracownikami samorządowymi, do których maja zastosowanie

przepisy ustaw o pracownikach samorządowych.

§ 6

1.Pracownicy Urzędu podlegają Burmistrzowi, który kieruje pracą Urzędu, przy pomocy

Sekretarza.

2. Sekretarz kieruje pracą Urzędu w razie nieobecności Burmistrza lub niemożności

pełnienie przez niego obowiązków oraz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, organizuje pracę Urzędu

3. Burmistrz może powierzyć Sekretarzowi prowadzenie w swoim imieniu określonych spraw

Gminy.

4. Skarbnik Gminy pełni funkcję głównego księgowego Urzędu budżetu.

ROZDZIAŁ II

ORGANIZACJA URZĘDU

§ 7

1. W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska i referaty pracy:

  1. Burmistrz,

  2. Sekretarz Gminy,

  3. Skarbnik Gminy,

  4. Obsługa Rady,

  5. Referat Ogólno-Administracyjny,

  6. Referat Finansowy,

  7. Pracownicy Fizyczni,

  8. Radca Prawny,

  9. Referat ds. Gosp. Przestrzennej i Komunalnej,

  10. Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami,

  11. Referat ds. Obrony Cywilnej,

  12. Referat ds. Rolnictwa, Ochrony Środowiska i P. Poż.

  13. Urząd Stanu Cywilnego

§ 8

1. Dopuszcza się możliwość sprawowania obsługi prawnej Urzędu przez radcę prawnego na podstawie

stosowanej umowy zlecenia.

2. Dopuszcza się możliwość sprawowania obsługi informatycznej Urzędu przez informatyka, na

podstawie stosowanej umowy zlecenia.

ROZDZIAŁ III

ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 9

1. Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

  1. służebność wobec społeczności lokalnej i obywateli,

  2. praworządności,

  3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,

  4. jednoosobowego kierownictwa,

  5. wzajemnego współdziałania,

  6. planowania pracy,

  7. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne referaty,

  8. kontroli wewnętrznej.

§ 10

1. Pracownicy Urzędu w wykonaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu, działają na podstawie prawa

i obowiązku są do ścisłego jego przestrzegania.

2. Pracownicy Urzędu, w wykonaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć

obywatelom, Gminie i Państwu.

3. Pracownicy realizują zadania zgodnie z Regulaminem w zakresie ich własności rzeczowej.

4. Pracownicy są zobowiązani do współdziałania ze sobą, w szczególności w zakresie wymiany

informacji, wzajemnych konsultacji i obsługi obywateli.

§ 11

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z

uwzględnieniem zasady szczególnej staranności.

2. Zakupy i inwestycje dokonywane są w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 12

1. Jednoosobowe kierownictwo polega na jednolitości poleceń i służbowego podporządkowania,

podziale czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za

wykonywanie powierzonych im zadań.

2. Urzędem kieruje Burmistrz, który jest kierownikiem Urzędu jako zakładu pracy, przy pomocy

Sekretarza Gminy.

3. Pracownicy Referatów i poszczególnych stanowisk kierują nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem.

4. Wszyscy pracownicy współpracują ze sobą w realizacji zadań stojących przed Gminą,

5. Bezpośredni nadzór nad pracownikami referatów i poszczególnych stanowisk w imieniu Burmistrza, sprawuje Sekretarz.

§ 13

W Urzędzie przeprowadza się kontrolę wewnętrzną, której celem jest zapewnienie prawidłowości

wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu oraz zgodności wykonywanych czynności z przepisami prawa.

ROZDZIAŁ IV

ZADANIA REALIZOWANE PRZEZ URZĄD

§ 14

Pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, prowadzą na poszczególnych stanowiskach sprawy związane z realizacją zadań wyznaczonych przez Burmistrza w zakresie czynności.

§ 15

1. Pracownicy Urzędu wykonują zadania wspólne dla wszystkich stanowisk oraz zadania podporządkowane dla poszczególnych stanowisk.

2. Do wspólnych zadań pracowników należą:

  1. zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,

  2. współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami społecznymi, działającymi na

terenie gminy,

  1. współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej,

  2. rozpatrywanie skarg, wniosków i interpelacji,

  3. przygotowywanie okresowych analiz, informacji i sprawozdań,

  4. wykonywanie zadań zleconych przez Burmistrza i Sekretarza Gminy.

ROZDZIAŁ V

ZAKRES ZADAŃ BURMISTRZA GMINY, ZASTĘPCY BURMISTRZA GMINY, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY

§ 16

1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

2. Burmistrz kieruje urzędem przy pomocy Sekretarza, Skarbnika oraz kierowników jednostek

organizacyjnych.

3. Burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw w swoim imieniu Sekretarzowi.

4. Burmistrz wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych przepisów

określających status Burmistrza.

§ 17

1. Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:

1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,

2) podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,

3) wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,

4) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,

5) ogłaszanie uchwał rady oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,

6) wykonywanie uchwał rady,

7) reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym,

8) koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i zakładów budżetowych,

9) uczestniczenie w pracach związków międzygminnych i wykonywanie zadań z tego wynikających,

10) załatwianie i odpowiadanie na interpelacje radnych, posłów i senatorów,

11) gospodarowanie funduszami będącymi w gestii urzędu,

12) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu

oraz kierowników jednostek organizacyjnych w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy,

13) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym,

które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.

§ 18

1. Sekretarz w szczególności odpowiada za:

1) sprawne funkcjonowanie urzędu,

2) opracowywanie zakresów czynności pracowników urzędu,

3) wykonywanie zadań zleconych przez Burmistrza,

4) prowadzenie dokumentacji urzędu,

5) terminowe załatwianie spraw przez urząd,

6) sprawne załatwianie skarg i wniosków mieszkańców gminy,

7) przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawców,

8) wydawanie wszelkich wymaganych poświadczeń i zaświadczeń urzędowych,

9) organizowanie współpracy z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,

10) opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń Burmistrza,

11) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza,

12) prowadzenie rejestru aktów prawnych gminy.

§ 19

1. Skarbnik Gminy jest kierownikiem referatu finansów.

2. Skarbnik w szczególności odpowiada za:

1) sporządzanie projektu budżetu gminy,

2) dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie Burmistrza o jego realizacji,

3) przekazywanie kierownikom podległych jednostek organizacyjnych oraz pracownikom

wytycznych i danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetowego,

4) negocjowanie z organami administracji rządowej wysokość środków finansowych na przejmowane

lub zlecone zadania,

5) kontrolowanie prawidłowego przebiegu dokumentacji niezbędnej dla rachunkowości,

6) kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych gminy,

7) sporządzanie sprawozdania z działalności budżetowej i finansowej gminy.

8) opracowywanie zakresów czynności pracowników referatu finansowego.

9) wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach

publicznych (Dz.U.z 2003r. Nr 15, poz. 148 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych

na jej podstawie.

10) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń

lub upoważnienia Burmistrza.

ROZDZIAŁ VI

ZAKRESY ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH URZĘDU

§ 20

Pracownik Urzędu Stanu Cywilnego w szczególności odpowiadają za:

1) prowadzenie spraw cywilnych,

2) prowadzenie ewidencji ludności i wydawanie dowodów osobistych,

3) prowadzenie spraw wojskowych,

4) prowadzenie tajnej kancelarii,

5) wykonywanie innych zadań wynikających z porozumień zawartych z organami rządowymi.

§ 21

Pracownicy referatu ogólno-administracyjnego podlegają Sekretarzowi i w szczególności odpowiadają za:

1) obsługę biura rady,

2) obsługę kadrową pracowników urzędu, .

3) prowadzenie biblioteki i archiwum urzędu,

4) obsługę sekretariatu urzędu,

5) ewidencjonowanie działalności gospodarczej na terenie gminy,

6) prowadzenie ewidencji zezwoleń na sprzedaż alkoholu,

7) prowadzenie archiwum zakładowego,

8) prowadzenie ewidencji pól namiotowych i innych obiektów, w których są świadczone usługi

hotelarskie, w zakresie przewidzianym ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich (Dz.U.z 2001 r. Nr 55, poz. 578 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie.

9) udzielanie zezwoleń i nadzór nad przeprowadzaniem zbiórek publicznych,

10) nadzór nad sprawami urlopowymi pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych,

11) nadzór nad pracą pracowników gospodarczych,

12) ewidencji umów na lokale użytkowe,

§ 22

Pracownicy referatu finansowego podlegają Skarbnikowi i w szczególności odpowiadają za:

1) bieżące realizowanie budżetu gminy oraz okresowe informowanie organów gminy o przebiegu

tej realizacji,

2) opłat lokalnych i innych dochodów gminy,

3) prowadzenie ewidencji mienia urzędu,

4) współdziałanie z organami finansowymi i bankowymi,

5) prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu,

6) kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy w tym sołectw i osiedli

oraz podmiotów gospodarczych i innych jednostek podlegających radzie.

7) prowadzenie ewidencji umów o współpracy przygranicznej,

8) obsługa współpracy z gminami oraz przygotowanie planów wspólnych przedsięwzięć,

9) prowadzenie wniosków o dofinansowanie gminy z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej

oraz funduszy krajowych,

10) prowadzenie programów i przedsięwzięć integrujących gminę w struktury Unii Europejskiej,

11) koordynacji i prowadzenie opracowań strategii rozwoju gminy,

12) monitoring prawa i wymogów Unii Europejskiej dotyczącej funkcjonowania gminy.

§ 23

Pracownik zatrudniony na stanowisku d/s gospodarki przestrzennej i komunalnej podlega Sekretarzowi, w szczególności odpowiada za prowadzenie:

1) ewidencji i oznakowania ulic,

2) spraw związanych z planowaniem przestrzennym, przewidzianych ustawą kompetencyjną,

3) spraw dotyczących dróg gminnych oraz innych w zakresie zawartych porozumień,

4) spraw dotyczących budownictwa w zakresie zawartych porozumień i ustawy kompetencyjnej,

5) innych spraw wynikających z zawartych porozumień,

6) prowadzenia spraw dotyczących przeznaczenia terenów pod budownictwo.

§ 24

Pracownik zatrudniony na stanowisku d/s obrony cywilnej podlega Sekretarzowi, w szczególności odpowiada za:

1) przygotowanie ludności, mienia komunalnego na wypadek wojny,

2) tworzenie formacji obrony cywilnej,

3) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony,

4) prowadzenie działań w zakresie systemu powszechnego ostrzegania i wykrywania skażeń,

5) ochronę mienia społecznego przed środkami rażenia.

§ 25

Pracownik zatrudniony na stanowisku d/s rolnictwa, ochrony środowiska i ochrony przeciwpożarowej,

podlega Sekretarzowi, w szczególności odpowiada za:

1) prowadzenie spraw rekultywacji gruntów, które utraciły przydatność do produkcji rolnej,

2) kontrolę wykorzystania gruntów zgodnie z ich przeznaczeniem i decydowanie o wyłączeniu ich

z produkcji rolnej,

3) zabezpieczenia przeciwpowodziowego i szkód popowodziowych,

4) ochronę roślin przed szkodnikami i chorobami,

5) zwalczanie chorób zakaźnych wśród zwierząt,

6) prowadzenie spraw ogródków działkowych,

7) opiniowanie lokalizacji inwestycji w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,

8) wnioskowanie o strefach ochronnych,

  1. udział w programowaniu zagospodarowania przestrzennego gminy w zakresie ochrony

środowiska,

10) realizację zadań wynikających z ustaw w zakresie ochrony środowiska,

11) nadzorowanie spraw związanych z funkcjonowaniem Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie

gminy,

12) nadzorowanie funkcjonowania sprzętu gaśniczego,

13) prowadzenie ewidencji gospodarstw rolnych,

14) spraw lokalowych wynikających z ustawy kompetencyjnej.

§ 26

Pracownik zatrudniony na stanowisku d/s gospodarki nieruchomościami podlega Sekretarzowi, w szczególności odpowiada za:

1) zarządzanie zasobami gruntów komunalnych,

2) prowadzenie spraw obrotu gruntami,

3) ewidencję gruntów i budynków,

4) rozgraniczenie, podział i wywłaszczanie nieruchomości,

5) wykonywanie innych działań zleconych przez organy rządowe,

6) prowadzenie spraw podatków.

ROZDZIAŁ VII

TRYB PRACY URZĘDU

§ 27

Określenie czasu pracy:

1. Urząd Gminy obowiązuje 40 godzinny tydzień pracy. W poniedziałek od godz. 9.00-17.00

a pozostałe dni od 7.30-15.30. Soboty są wolne.

2. Burmistrz przyjmuje interesantów w poniedziałki od godz. 14.00 do godz. 17.00.

3. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w święta i dni dodatkowo wolne od pracy.

4. Burmistrz Gminy może wprowadzić inny wolny od pracy dzień, za odpracowaniem w innym

terminie (sobota).

§ 28

Obowiązki pracownika i pracodawcy.

1. Obowiązkiem pracownika zatrudnionego w Urzędzie Gminy jest:

  1. dbałość o dobre imię Urzędu i zaufanie społeczne,

  2. dawanie przykładu kultury osobistej, skromność i taktowne postępowanie,

  3. systematyczne podnoszenie wiedzy specjalistycznej w zakresie niezbędnym dla wykonywania

obowiązków,

  1. poszanowanie obywateli, taktowne i życzliwe ich traktowanie oraz obiektywne, sprawne

rozpatrywanie i rozstrzyganie wnoszonych przez nich spraw,

  1. przejawianie inicjatyw i operatywności,

  2. ścisłe przestrzeganie regulaminu Urzędu, punktualności, staranności i dyscypliny pracy,

  3. sumienne i terminowe wykonywanie obowiązków służbowych,

  4. pieczołowity stosunek do mienia komunalnego, zdecydowane przeciwdziałanie marnotrawstwu,

rozrzutności i niegospodarności.

2. Pracodawca obowiązany jest w szczególności:

  1. zaznajomić pracowników z zakresem ich obowiązków,

  2. zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz systematyczne szkolenie pracowników, umożliwić im podnoszenie kwalifikacji zawodowych, poprzez kierowanie na kursy i szkolenia

finansowane przez Urząd.

  1. nie dopuszcza się możliwości dofinansowania dokształcenia podjętego z inicjatywy pracownika,

  2. terminowo i prawidłowo wypłacać wynagrodzenie,

  3. stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników pracy,

  4. przeciwdziałać mobbingowi polegającemu na uporczywym lub długotrwałym nękaniu lub

zastraszaniu pracownika. Pracownik u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić od pracodawcy odpowiedniej sumy tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.

§ 29

Dyscyplina pracy.

1.Pracownik Urzędu zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania dyscypliny pracy, a w szczególności:

  1. przychodzenia do pracy 5 minut przed otwarciem Urzędu i podpisywania listy obecności,

  2. maksymalnego wykorzystywania czasu, sumiennego wykonywania obowiązków, wykorzystania

swojej wiedzy, wiadomości i uzdolnień osobistych,

  1. zabrania się opuszczania stanowiska pracy w Urzędzie bez uzyskania zgody Burmistrza lub

Sekretarza Gminy, bądź kierownika referatu,

  1. kategorycznie zabrania się przynoszenia, przechowywania oraz spożywania w Urzędzie napojów

alkoholowych,

  1. każdorazowe przebywanie poza terenem Urzędu należy uwidocznić w rejestrze wyjść z

wcześniejszym poinformowaniem Sekretarza Gminy lub kierownika referatu.

§ 30

Zasady usprawiedliwiania nieobecności w pracy i spóźnień.

1. W przypadku nieobecności w pracy lub spóźnienia pracownik Urzędu zobowiązany jest bez dodatkowego upomnienia usprawiedliwić ten fakt zgłaszając powód Burmistrzowi Gminy.

2. Powtarzające się przypadki absencji i spóźnień traktowane będą jako naruszenie dyscypliny pracy

i porządku.

§ 31

Urlopy

1. Pracownikowi przysługuje urlop wypoczynkowy w wysokości i na zasadach określonych w

Kodeksie Pracy.

2. Burmistrz w porozumieniu z Sekretarzem opracowuje coroczny plan urlopów, uwzględniając w nim

interes zarówno Urzędu jak i pracownika.

3. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek pracownika lub Urzędu, można stosować odstępstwa

od ustalonego planu.

4. Urlopy bezpłatne jak i okolicznościowe mogą być udzielane na zasadach określonych przez

Kodeks Pracy lub przepisy Prawa Pracy.

§ 32

Nagrody i wyróżnienia

1. Pracownikom Urzędu, którzy wzorowo wykonują swoje obowiązki i przejawiają inicjatywę w

pracy mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia określone w Kodeksie Pracy.

2. Pracownikom, którzy spełniają wyżej określone wymogi, Burmistrz Gminy może przyznać:

  1. nagrodę pieniężną,

  2. pochwałę pisemną,

  3. dyplom uznania.

3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Burmistrz może wystąpić z wnioskiem do Prezydenta

Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem Wojewody Zachodniopomorskiego o przyznanie

odznaczenia państwego.

§ 33

Kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy.

1. Zgodnie z Kodeksem Pracy za nieprzestrzeganie przez pracowników porządku i dyscypliny pracy,

przepisów BHP oraz przeciwpożarowych stosuje się:

  1. karę upomnienia,

  2. karę nagany,

  3. karę pieniężną.

ROZDZIAŁ VIII

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI W URZĘDZIE GMINY

§ 34

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania

administracyjnego oraz w przepisach szczególnych.

2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania spraw obywateli,

kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4. Kontrolę i koordynację działań pracowników w zakresie załatwienia indywidualnych spraw

obywateli sprawują kierownicy referatów i Sekretarz Gminy.

§ 35

1. Ogólne zasady postępowania w sprawach wnoszonych przez obywateli reguluje Kodeks postępowania administracyjnego, Ordynacja podatkowa oraz inne przepisy szczególne, dotyczące

zwłaszcza organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

2. Sprawy wniesione do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

3. Sekretariat Urzędu prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych , wpływających do Urzędu oraz z skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez Burmistrza i Sekretarza Gminy.

§ 36

1. Burmistrz Gminy przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.

2. Sekretarz Gminy i Skarbnik przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia, w ramach swoich możliwości czasowych.

3. Pracownicy poszczególnych stanowisk organizacyjnych Urzędu przyjmują interesantów w ciągu

całego dnia pracy Urzędu.

4. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządza się protokoły.

ROZDZIAŁ IX

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

§ 37

W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

§ 38

1. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawują:

  1. Burmistrz Gminy w stosunku do wszystkich pracowników,

  2. Sekretarz Gminy w sprawach organizacyjnych,

  3. Skarbnik Gminy w sprawach gospodarki finansowej,

§ 39

1.Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznawanych przez Burmistrza pełnomocnictw:

  1. Skarbnik Gminy w zakresie gospodarki finansowej w jednostkach organizacyjnych Gminy,

  2. Inny pracownik Urzędu.

ROZDZIAŁ X

ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI ADMINISTRACYJNYCH

§ 40

1.Burmistrz osobiście podpisuje:

  1. zarządzenia i okólniki,

  2. dokumenty kierowane do organów administracji rządowej i samorządowej,

  3. odpowiedzi na interpelacje radnych,

  4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległych stanowisk pracy,

  5. pisma kierowane do Burmistrzów, Prezydentów innych gmin,

  6. inne pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,

  7. zastrzeżone decyzje administracyjne, z zakresu administracji publicznej,

  8. pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych.

§ 41

1.Sekretarz Gminy w ramach udzielonych mu przez Burmistrza upoważnień dokonuje:

  1. podpisywania z upoważnienia Burmistrza odpowiedzi na sprawy określone w § 41 w

przypadku nieobecności Burmistrza,

  1. podpisywania spraw i decyzji w sprawach powierzonych mu przez Burmistrza.

§ 42

Burmistrz Gminy może upoważnić i pracowników do podpisywania pism i decyzji dotyczących spraw pozostających w ich zakresie.

§ 43

Dokumenty i pisma przedkładane do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinny być podpisane i potwierdzone pieczątką imienną pracownika.

ROZDZIAŁ XI

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 44

Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym do jego wprowadzenia.

§ 45

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik Nr 1b)

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Gminy Nowe Warpno

PEŁNOMOCNICTWO DO WYDAWANIA DECYZJI ADMINISTRACYJNYCH

Na podstawie art.39.ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.)

UPOWAŻNIAM

Pana (Panią)

(imię, nazwisko)

(stanowisko służbowe)

Do wydawania i podpisywania z mojego upoważnienia decyzji administracyjnych, w sprawach dotyczących:

- Pełnomocnictwo jest ważne, aż do odwołania.

- Z chwilą ustania stosunku pracy, pełnomocnictwo wygasa.

- Pełnomocnictwo nie upoważnia do udzielania dalszych pełnomocnictw.

- Pełnomocnictwo wygasa z chwilą odwołania Burmistrza, bądź upływu jego kadencji.

Nowe Warpno, dnia

Załącznik Nr 1a)

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Gminy Nowe Warpno

SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY W NOWYM WARPNIE


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Teresa Szybka

Data wytworzenia:
27 maj 2004

Osoba dodająca informacje

Teresa Szybka

Data publikacji:
27 maj 2004, godz. 12:56

Osoba aktualizująca informacje

Teresa Szybka

Data aktualizacji:
27 maj 2004, godz. 12:56

BURMISTRZ

1