Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Nowe Warpno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

102 w sprawie służbowych kart płatniczych używanych w Urzędzie Gminy Nowe Warpno

ZARZĄDZENIE NR 102/2013

Burmistrza Nowego Warpna
z dnia 06 grudnia 2013

w sprawie służbowych kart płatniczych używanych w Urzędzie Gminy Nowe Warpno

 

 

Na podstawie art. 30 ust.2 punkt 4 oraz art.33 ust.3 i ust. 5 Ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym ( Dz. U. 2013 r. poz. 594 z późniejszymi zmianami), art. 247 ust. 3 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r poz. 885 z późniejszymi zmianami) Burmistrz Nowego Warpna zarządza, co następuje:

 

§ 1. Zarządzenie określa osoby uprawnione, zasady wydawania i korzystania ze służbowych kart płatniczych w Urzędzie Gminy Nowe Warpno oraz rozliczania dokonywanych przy ich użyciu operacji finansowych.

 

§ 2.1. Osobami uprawnionymi do korzystania ze służbowych kart płatniczych są:

  1. Burmistrz,
  2. Zastępca Burmistrza,
  3. Skarbnik,

zwanymi dalej „Użytkownikiem”.

2. Kartą może się posługiwać wyłącznie użytkownik karty.

 

§ 3.1. Decyzję w sprawie wydania karty, określenia okresu użytkowania oraz limitu wydatków dokonywanych przy użyciu karty płatniczej podejmuje Burmistrz Nowego Warpna.

2. Wszelkie formalności związane z wydaniem, wznawianiem i likwidacją kart załatwiane są przez Referat Księgowości Urzędu Gminy w Nowym Warpnie.

3. Na rzecz jednego użytkownika może być wydana tylko jedna karta.

4. Upoważnia się użytkownika z § 2 ust. 1 do dysponowania, przy użyciu karty, środkami zgromadzonymi na rachunku karty.

 

§ 4.1. Korzystanie z kart płatniczych ma na celu ograniczenie obrotu gotówkowego i rozliczeń z zastosowaniem zaliczek gotówkowych.

2. Za pomocą służbowej karty płatniczej można dokonywać wyłącznie operacji finansowych związanych z wydatkami służbowymi.

 

§ 5.1. Służbową kartę płatniczą przyznaje się na czas określony.

2. Odwołanie użytkownika z pełnionej funkcji powoduje obowiązek niezwłocznego zwrotu karty do Sekretariatu Urzędu Gminy w Nowym Warpnie.

 

§ 6.1. Rachunek karty służbowej służy do ewidencji transakcji krajowych i zagranicznych dokonywanych przy użyciu karty.

2. Limity transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pośrednictwem karty w wysokości środków, które wynoszą 10.000,00 zł.

3. Transakcje przy użyciu karty dokonywane są do wysokości aktualnego salda dostępnego na rachunku karty.

 

§ 7.1. Użytkownik z § 2 ust.1 jest zobowiązany do chronienia jej z maksymalną starannością, w szczególności przed utratą lub zniszczeniem.

2. W przypadku nie wykazania maksymalnej staranności, o której mowa w ust.1, użytkownik ponosi odpowiedzialność za skutki utraty, zniszczenia lub udostępnienia karty osobom trzecim.

§ 8. Użytkownicy kart zobowiązani są do przestrzegania zasad korzystania ze służbowych kart płatniczych określonych niniejszym Zarządzeniem oraz bankowego regulaminu korzystania z kart płatniczych.

 

§ 9. Służbowymi kartami płatniczymi mogą być dokonywane wydatki na pokrycie kosztów związanych w szczególności:

  1. usług hotelowych,
  2. usług gastronomicznych
  3. usług transportowych,
  4. dokonywania zakupów bieżących dla Gminy Nowe Warpno.

 

§ 10.1. Użytkownik dokumentuje każdą operację finansową, dokonywaną za pomocą karty, rachunkiem, fakturą VAT lub innym równoważnym dowodem księgowym potwierdzającym dokonanie operacji gospodarczej.

2. Użytkownik jest zobowiązany do właściwego opisania dokumentu księgowego potwierdzającego dokonanie zakupu za pomocą karty.

 

§ 11. Dowody księgowe opisane w sposób określony w § 10, ust.2 z adnotacją „Zapłacono kartą płatniczą – służbową dn. ......”, po zatwierdzeniu wydatków przez właściwą komórkę organizacyjną Urzędu Gminy Nowe Warpno winny być złożone w Sekretariacie Urzędu Gminy Nowe Warpno w terminie 14 dni od daty wykonania transakcji.

 

§ 12.1. W przypadku, gdy dokonanie wydatku nie zostało potwierdzone za pomocą dowodów księgowych określonych w § 10, ust. 1 lub gdy związek dokonanej operacji finansowej z wykonywaniem obowiązków służbowych nie zostanie udowodniony, użytkownik z § 2 ust.1 zobowiązany jest do zwrotu równowartości kwoty wydatku wraz z wszystkimi kosztami i prowizjami bankowymi.

2. W przypadku nie dokonania zwrotu lub dokonania go w nieprawidłowej wysokości, należność podlega potrąceniu z najbliższego wynagrodzenia za pracę.

3. Użytkownik z § 2 ust.1 zobowiązany są do złożenia stosownego oświadczenia, którego wzór zawiera Załącznik do niniejszego Zarządzenia, zawierającego zgodę na potrącanie należności wynikających z kwot nierozliczonych z wynagrodzenia za pracę, w myśl przepisu art. 91 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy (Dz.U. z 1998 r Nr 21, poz. 94)

 

§ 13.1. Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Nowego Warpna.

2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i ma zastosowanie do istniejących kart płatniczych.

 

Burmistrz Nowego Warpna
Władysław Kiraga


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
102-zal.pdf (PDF, 81.00Kb) 2014-02-18 13:37:46 606
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krystian Lamparski

Data wytworzenia:
18 lut 2014

Osoba dodająca informacje

Informatyk

Data publikacji:
18 lut 2014, godz. 13:37

Osoba aktualizująca informacje

Informatyk

Data aktualizacji:
18 lut 2014, godz. 13:48