Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Nowe Warpno

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

002 w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

Zarządzenie Nr 002/2011


Burmistrza Gminy Nowe Warpno
z dnia 07 stycznia 2011roku


w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego


Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym ( Dz. U. Nr 89 poz. 590) zarządza się, co następuję:

 

§ 1. W celu zapewnienia wykonywania zadań zarządzania kryzysowego na terenie Gminy Nowe Warpno powołuje się Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany w dalszej części Zespołem Gminnym, w składzie :
1. Przewodniczący Zespołu: Burmistrz Nowego Warpna.
2. Zastępca Przewodniczącego Zespołu: Zastępca Burmistrza
3. Członkowie Zespołu:
 a) Sekretarz Gminy,
 b) Skarbnik Gminy,
 c) Komendant Ochotniczej Straży Pożarnej Nowe Warpno,
 d) Podinspektor ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego,
 e) Inspektor ds. Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości,
 f) Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Nowym Warpnie
 g) Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Warpnie,
 h) Kierownik Obwodu Ochrony Wybrzeża w Nowym Warpnie.
 i) Dyrektor Zespołu Szkół w Nowym Warpnie.
 j) Dyrektor Przedszkola w Nowym Warpnie.
5. W skład Zespołu Gminnego mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez Burmistrza.


§ 2. Skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy określa Regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, który stanowi załącznik do niniejszego Zarządzenia.


§ 3. Stałym miejscem pracy Zespołu Gminnego są pomieszczenia zlokalizowane w budynku Urzędu Gminy w Nowym Warpnie, Plac Zwycięstwa 1.


§ 4. Obsługę kancelaryjno- biurową i techniczną Zespołu Gminnego zapewnia Referat Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego.


§ 5. Traci moc Zarządzenie Nr 089/2010 Burmistrza Gminy Nowe Warpno z dnia 14.09.2010 w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.


§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


z up. Burmistrza Gminy Nowe Warpno
Mirosław Tokarski
(z-ca Burmistrza Gminy Nowe Warpno )


Załącznik do Zarządzenia  Nr 002/2011.
Burmistrza Gminy Nowe Warpno
z dnia 07.01.2011 r.

REGULAMIN
GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
RODZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
 1) Zespole gminnym – należy przez to rozumieć Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego.
 2) Przewodniczącym Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego – należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Nowe Warpno.
 3) Zastępcy Przewodniczącego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego – należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Gminy Nowe Warpno.
 4) Członek zespołu – należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną w Urzędzie Gminy, odpowiadającą za realizację zadań w poszczególnych grupach działań zarządzania kryzysowego, pracownicy jednostek organizacyjnych urzędu oraz osoby zaproszone do współpracy przez Burmistrza Gminy Nowe Warpno.
 5) Gminny Plan Zarządzania Kryzysowego – należy przez to rozumieć dokument opracowany przez Podinspektora Obrony Cywilnej składający się z planu głównego, procedur reagowania kryzysowego i załączników funkcjonalnych planu głównego.
§ 3. Zespół wykonuje zadania z zakresu zarządzania kryzysowego. Przez zarządzanie kryzysowe należy rozumieć działalność organów administracji publicznej, będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu jej do pierwotnego charakteru.

ROZDZIAŁ II
Skład i siedziba Zespołu Gminnego

§ 1. W skład Zespołu gminnego wchodzą:
 1) Przewodniczący Zespołu – Burmistrz Gminy Nowe Warpno,
 2) Zastępca Przewodniczącego Zespołu – Zastępca Burmistrza Gminy Nowe Warpno,
 3) Członkowie Zespołu
  a) Sekretarz Gminy Nowe Warpno,
  b) Skarbnik Gminy Nowe Warpno,
  c) Komendant OSP Nowe Warpno,
  d) Podinspektor ds. Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego,
  e) Inspektor ds. Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomościami,
  f) Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Nowym Warpnie
  g) Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Warpnie,
  h) Kierownik Obwodu Ochrony Wybrzeża w Nowym Warpnie.
  i) Dyrektor Zespołu Szkół w Nowym Warpnie.
  j) Dyrektor Przedszkola w Nowym Warpnie.
  k) W skład Zespołu gminnego mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez Burmistrza.
§ 2. Siedzibą Zespołu gminnego jest budynek Urzędu Gminy w Nowym Warpnie, Plac Zwycięstwa 1.

ROZDZIAŁ III
Zadania i tryb pracy Zespołu gminnego

§ 1. Do zadań Zespołu gminnego należy:
 1) Ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń,
 2) Przygotowywanie propozycji działań i przedstawienie Burmistrzowi Gminy Nowe Warpno wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w gminnym planie reagowania kryzysowego,
 3) Przygotowanie dla ludności komunikatów związanych z zagrożeniami,
 4) Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami,
 5) Opiniowanie gminnego planu reagowania kryzysowego,
 6) Koordynowanie działań zmierzających do zapobiegania i likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń dla ludności i środowiska w następstwie działania sił przyrody lub katastrof spowodowanych rozwojem cywilizacji,
 7) Wykonywanie innych zadań z zakresu zarządzania kryzysowego zaproponowanych przez Przewodniczącego, członków zespołu lub w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej
§ 2. 1. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
 1) Inicjowanie i organizowanie prac Zespołu gminnego,
 2) Ustalanie przedmiotu i terminu posiedzeń zespołu,
 3) Zapraszanie i zawiadamianie o terminie posiedzeń zespołu,
 4) Przewodniczenie posiedzeniom zespołu,
 5) Zapraszanie na posiedzenie osób będących członkami Zespołu Gminnego.
 2. Zadania, o których mowa w ust. 1 Przewodniczący Zespołu może powierzyć Zastępcy Przewodniczącego.
§ 3. Członkowie Zespołu wykonują swoje zadania wynikające z aneksów funkcyjnych Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego odpowiadając za ich realizację w poszczególnych grupach działań zarządzania kryzysowego.
§ 4.  Członkowie Zespołu gminnego realizują w trakcie jego prac swoje zadania i obowiązki.
Realizacja zadań przez członków Zespołu gminnego, ma zapewnić bezkolizyjne i efektywne współdziałanie wszystkich jednostek organizacyjnych, w trakcie wykonywania zadań zarządzania kryzysowego.
§ 5. Zespół gminny pracuje w trybie posiedzeń.
2. Posiedzenie Zespołu gminnego zwołuje Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego:
 1) w trybie nadzwyczajnym (alarmowym) – w przypadku możliwości pojawienia się sytuacji kryzysowej,
 2) doraźnie wg potrzeb.
3. Zespół gminny obraduje w składzie zaproponowanym każdorazowo przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego. Na posiedzenia mogą być zapraszane osoby niebędące członkami Zespołu gminnego.
4. Posiedzeniami Zespołu gminnego kieruje Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego w przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających Przewodniczącemu sprawowanie tej funkcji.
5. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających sprawowania obowiązków przez Zastępcę Przewodniczącego, Przewodniczący może wyznaczyć spośród członków Zespołu gminnego osobę pełniącą obowiązki Przewodniczącego.
6. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających sprawowania obowiązków przez członka zespołu, winien on wyznaczyć swojego zastępcę.

ROZDZIAŁ IV
Dokumenty działań prac Zespołu gminnego

§ 1. Dokumentami działań prac Gminnego zespołu są:
 1) Gminny plan zarządzania kryzysowego,
 2) Opinie, propozycje działań oraz wnioski dotyczące wykonywania, zmiany lub zaniechania działań w gminnym planie zarządzania kryzysowego,
 3) Projekty decyzji i zarządzeń Burmistrza Gminy Nowe Warpno,
 4) Analizy, prognozy, opinie, wnioski i sprawozdania opracowane i przedkładane przez członków Zespołu gminnego w czasie lub na potrzeby posiedzeń.
 5) Protokoły z doraźnych posiedzeń lub notatki z posiedzeń zatwierdzone przez Przewodniczącego Zespołu.
 6) Informacje związane z zagrożeniami przekazywane do wiadomości publicznej.
 7) Inne niezbędne dokumenty.

ROZDZIAŁ V
Obsługa i koszty związane z obsługą Zespołu gminnego

§ 1. Obsługę kancelaryjno – biurową i techniczną Zespołu gminnego zapewnia Referat Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego.
2. Koszty związane z obsługą i działalnością Zespołu gminnego pokrywane są z budżetu Gminy Nowe Warpno przeznaczonego na zarządzanie kryzysowe.


 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosław Tokarski

Data wytworzenia:
27 sty 2011

Osoba dodająca informacje

Mirosław Tokarski

Data publikacji:
28 sty 2011, godz. 08:39

Osoba aktualizująca informacje

Mirosław Tokarski

Data aktualizacji:
28 sty 2011, godz. 09:05